Týmy jsou ochotné odpustit klasickým okruhům část poplatků

Formule 1 by neměla přijít o své historické okruhy, proto by podle týmů měla být ochotná k finančním ústupkům. Je třeba o tom ale přesvědčit také Bernieho Ecclestona.
Týmy jsou ochotné odpustit klasickým okruhům část poplatků

Klasické evropské okruhy se dlouhodobě potýkají s finančními problémy, protože po zaplacení poplatků za závod bývají jejich bilance značně negativní. Nejen proto se jejich zastoupení v kalendáři zmenšuje.

Částečným řešením bývá v těchto situacích střídání okruhů, v Německu se na něm dohodly Nürburgring a Hockenheim, o podobném scénáři uvažují Francouzi s Le Castellet a Spa, a podle zatím neověřených spekulací také Barcelona a Valencie.

Podle šéfa McLarenu si ale královna motorsportu nemůže dovolit klasické tratě ztrácet. "Ve formuli 1 potřebujeme pružnější obchodní model," řekl. "Dosavadní model byl velmi úspěšný v rozvoji tohoto sportu, ale pokud ztratíme některé klasické okruhy, budeme tím riskovat dědictví našeho sportu."

Ve vztahu k okruhům, jako je Spa, Silverstone, Monza, Hockenheim nebo Nürburgring by proto podle Whitmarshe měla být formule 1 vstřícnější, aby jim usnadnila finanční situaci ve vztahu ke Grand Prix.

"Kdybyste se zeptali týmů, jestli by byly ochotné dostat míň peněz za závod na okruhu jako je Spa-Francorchamps, jsem si jistý, že by řekly ano," uvedl. "Ale to samé musíme říct držiteli obchodních práv (zastoupeným Berniem Ecclestonem), protože on má mnohem větší kapsy než my všichni tady nebo než všechny týmy dohromady."

"Upřímně si myslím, že je připravený příležitostně aplikovat flexibilnější přístup, ale všichni společně musíme rozhodnout, kde je pro nás důležité závodit a najít obchodní řešení, aby historické okruhy přežily."

V současnosti platí okruhy standardně kolem 25 miliónů dolarů za závod, ty evropské v některých případech méně.

Další článek: Rosberg zváží přestup, pokud se Mercedes nezlepší v dohledné době

19:01 | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.
20. září | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
20. září | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00