Týmy jednají o snížení přítlaku pro příští rok

Zavedení technických pravidel bylo odloženo a týká se to také 18palcových pneumatik.
Týmy jednají o snížení přítlaku pro příští rok  | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokud se letos bude závodit, tak na loňských pneumatikách. Týmy totiž na konci loňského roku odmítly pneumatiky Pirelli pro rok 2020. Jak to bude v příštím roce? Určitě nebudou zavedeny 18palcové pneumatiky. F1 nejspíše zůstane u těch z roku 2019.

Proč týmy odmítly nové pneumatiky? Ross Brawn to vysvětlil

Proč týmy odmítly nové pneumatiky? Ross Brawn to vysvětlil

Vývoj vozů se však nezastaví, a tak existují obavy, že by dva roky staré pneumatiky mohly mít problémy.

Podle webu RaceFans se technická pracovní skupina dohodla na zavedení změn v oblasti karosérie, podlahy a křídel za účelem snížení přítlaku a tím i zatížení pneumatik. O tématu se bude dále diskutovat příští týden na jednání zástupců týmů.

Kromě toho se také debatuje o omezení aerodynamického vývoje. Týmy by měly mít možnost dohnat ztráty, ale současně nemá smysl investovat peníze do něčeho, co stejně nepřinese velký užitek na trati. Existuje možnost, že vývoj omezí zavedení žetonového systému, který by jednotlivé části vozu ohodnotil počtem žetonů. Tým by si pak sám zvolil, na které části vozu bude pracovat.

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Další článek: První pohled na Zandvoort v hře F1 2020

17:50 | Ross Brawn také potvrdil, že po Monze jsou zatím více méně jisté jen závody v Bahrajnu a Abú Dhabí na konci roku.
17:49 | Podle odkaz FIA připouští, že není nutné splnit podmínku závodů alespoň na třech kontinentech, aby mohl být udělen titul (je to podmínka, aby byla F1 WORLD championship. Teoreticky tak může o titulu rozhodnout osm naplánovaných závodů.
15:39 | Mercedes chystá na příští týden v Silverstonu test. V úterý usedne do vozu W09 z roku 2008 Valtteri Bottas, o den později Lewis Hamilton.
3. června | Fanoušci se na závody vrátí až na podzim a to ještě v omezeném počtu. Uvedl to Chase Carey.