Týmy jednají o další změně pravidel o safety caru

Týmy jednají o další změně pravidel o safety caru

Regule, jimiž se řídí dění na trati v době výjezdu safety caru, by se mohla dočkat změny. Na stole je návrh, podle něhož by bylo zakázané jet do boxů ve chvíli, kdy je na trati zpomalovací vůz.

Pravidlo, které uzavírá boxovou uličku v době výjezdu safety caru, tu přitom už bylo, ale bylo zrušeno, protože občas někomu pod safety carem docházelo palivo a musel zákaz porušit a přijmout penalizaci, jinak by zůstal stát na trati.

Od letošní sezóny se ale už netankuje, takže tento argument padl. Bylo by proto možné znovu boxovou uličku uzavírat, když je zpomalovací vůz na trati. Výměnu pneumatik je možné odložit na dobu po restartu závodu, v případě defektu by jezdec směl do boxů kdykoliv. V současnosti už není hlavním důvodem pro takové opatření bezpečnost, jako tomu bylo dříve, protože jezdci jsou ve své rychlosti při výjezdu safety caru omezeni pravidly, respektive instrukcemi od vedení závodu, ale snaha se vyhnout loterii.

Když totiž vyjede na trať safety car, zastihne jezdce na různých místech trati a téměř vždy na něm někdo zastávkou v boxech vydělá a někdo prodělá. Vzpomeňme například na letošní závod ve Valencii. Jenomže to si rychle uvědomily malé týmy, které mají v takových situacích šanci dosáhnout na dobrý výsledek, a proto je podle Auto Motor und Sport nepravděpodobné, že by změna byla schválena s platností již od příští sezóny.

Aby nové pravidlo začalo platit už příští rok, musely by ho jednomyslně odsouhlasit všechny stáje. To se zřejmě nestane, takže pravděpodobnější je, že se boxová ulička začne znovu uzavírat při výjezdu safety caru až v roce 2012. Pro schválení změny v takovém předstihu totiž bude stačit schválení většinou.

Doporučujeme

Články odjinud