Pirelli do Silverstone veze své nejtvrdší směsi. Týmy ale zvolily spíše měkčí z nabízených směsí. Uvidíme během závodu více zastávek v boxech?
„Většina týmů si vybírá nejměkčí směs, která je k dispozici – to je trend, který pozorujeme už dlouhou dobu. Je zřejmé, že piloti se pouští do docela agresivních strategií, ale na trati jako je Silverstone by taková rozhodnutí mohla vést k více zastávkám v boxech. Počasí se stejně jako v loňském roce může ukázat jako typicky britské, tedy nepředvídatelné a díky němu je těžké odhadovat průběh závodu.“
Okruh z pohledu pneumatik
- Silverstone je jedním z mála okruhů, kde se pneumatiky musí vyrovnat s obrovským příčným zatížením.
- Pneumatiky musí čelit silám ze všech směrů včetně velkého přítlaku působícího na vůz.
- Počasí je naprosto nepředvídatelné, může nastat průtrž mračen stejně jako slunečno.
- Vzhledem k vysoké degradaci a zatížení pneumatik se očekávají alespoň dvě zastávky v boxech.
- Asfalt se vyznačuje vysokou úrovní přilnavosti.
- Stejně jako v sezóně 2014 proběhne i letos na Silverstone dvoudenní sezónní testování a to ihned po Velké ceně.
Připomenutí minulého roku
- Závod byl ovlivněn deštěm a vyjetím safety caru, čímž došlo k úpravě strategií. Vítěz závodu Lewis Hamilton zastavil v boxech dvakrát, v 19. kole přezul ze střední na tvrdou směs, ve 43. kole přešel na pneumatiky pro přechodné podmínky.
- Pršet začalo náhle před koncem závodu. Nejlepší alternativní strategii zvolil Sebastian Vettel, který jako jeden z prvních přezul na pneumatiky pro přechodné podmínky, čímž si polepšil o dvě místa a dosáhl pódiového umístění.