Týmy dostanou za první rok pod vedením Liberty Media téměř o miliardu méně

Týmy dostanou za první rok pod vedením Liberty Media téměř o miliardu méně

Během první sezóny formule 1 pod vedením Liberty Media si týmy mezi sebe rozdělily o 47 milionů dolarů méně.

Snižování příjmů není ve formuli 1 nic nového. Již vloni dostaly týmy o 5% méně, když v roce 2016 činila celková částka určená týmům 966 milionů dolarů (19,9 miliardy Kč) a o rok později 919 milionů dolarů (19,0 miliard Kč). Společnost Liberty Media zároveň zveřejnila, že celkové příjmy Skupiny F1 klesly o 12 milionů dolarů z 1,796 miliard dolarů na 1,784 mld.

Za poklesem stojí několik faktorů. V minulém roce například kalendář čítal dvacet velkých cen, zatímco v roce 2016 jich bylo 21. Bernie Ecclestone navíc krátce před svým odchodem odsouhlasil snížení pořadatelského poplatku organizátorům GP Brazílie od roku 2017 dále.

F1 také přišla o dva velké sponzory, když Ecclestonovým odchodem zmizely také UBS a Allianz.

Liberty Media zároveň vynaložila větší množství finančních prostředků na show a akce pro fanoušky, když vedení F1 uspořádalo prezentační show v centru Londýna. Výrazně také navýšila počet zaměstnanců.

„Náklady F1 vzrostly zejména kvůli investicím vynaloženým na zapojení fanoušků, vysílání v UltraHD kvalitě a zvýšení přepravních nákladů, což zredukovalo platby týmům. Ve čtvrtém kvartálu, a tím pádem v celém roce 2017, vzrostly také prodejní, obecné a administrativní náklady jako důsledek navýšení počtu zaměstnanců a nových korporátních kanceláří,“ říká společnost ve svém prohlášení.

Týmům formule 1 se pochopitelně nelíbí, že nové investice jdou z peněz, které by měly být přerozdělovány jim, a ne jakožto investice z prostředků Liberty Media. Šest týmů ze Strategické skupiny F1 napsalo v dopise Liberty Media své připomínky. Od té doby probíhá debata mezi oběma stranami.

Výkonný ředitel F1 Chase Carey však oznámil, že nárůst provozních nákladů bude pokračovat.

„Přestěhovali jsme se do našeho nového sídla v Londýně,“ řekl Carey. „V současné době máme okolo 120 zaměstnanců, ve druhé polovině roku očekáváme, že se to číslo navýší na 150. Celkově odhadujeme s tím spojený nárůst režijních nákladů na 50 milionů dolarů ročně v porovnání s rokem 2016, nepočítaje marketingové a vývojové náklady spojené z velké části s novými iniciativami.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud