Týmy debatují, jak zlepšit předjíždění

Strategická skupina má nové téma – pravidla pro rok 2017 mají zlepšit také předjíždění. V úterý na toto téma jednali šéfové týmů a jednou z možností je návrat ground-
Týmy debatují, jak zlepšit předjíždění

O přítlak se dnes stará z velké části přední křídlo, které se stalo jednou z nejdůležitějších a nejčastěji upravovaných částí auta. Týmy zvažují, že by se o přítlak, tak jako kdysi, postarala více propracovanější podlaha, která by vůz doslova přisála k zemi – zmíněný ground-effect.

„V současné době přední křídlo nastavuje veškerý tok vzduchu pod autem,“ řekl Bob Fernley pro Autosport. „Můžete vidět, jak složité jsou z hlediska designu i stavby. Dávají vám celkovou výkonnost vozu, ale ve chvíli, kdy se dostanete za jiné auto, se to ztratí.“

„To, co bychom chtěli vidět v pravidlech pro rok 2017, je získat požadovaný výkon něčím, co nazýváme moderním ground-effectem. Nebude to vypadat jako u starých vozů, ale použijeme stejného efektu.“

„Přední křídla jsou dnes tak složitá, že pokud posunete klapku o dva milimetry, ztratíte přítlak v zadní části vozu,“ vysvětluje Eric Boullier. „Tím, že změníme filozofii vozu a vše nebude natolik diktováno předním křídlem, bude to lepší.“

Fernley navrhuje standardizaci některých částí – podlahy, spodního zadního křídla a nárazových struktur. Prý by se tím ušetřily peníze. Boullier ale namítá, že by týmy jen přesunuly zdroje jinam.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Počet předjížděcích manévrů letos výrazně poklesl