Týmy dále kritizují pravidlo o rádiové komunikaci, chtějí se ho zbavit

Omezení je podle nich nejasné a mnohdy nesmyslné.
Týmy dále kritizují pravidlo o rádiové komunikaci, chtějí se ho zbavit

Týmy formule 1 nadále kritizují pravidlo omezující rádiovou komunikaci mezi boxovou zídkou a závodníkem. Pravidlo prý nedefinuje omezení jasně a mnohdy vede k nesmyslným situacím.

Například u Force Indie byli zklamaní po Velké ceně Rakouska, během jejíhož závěru neměli možnost varovat Sergia Péreze před možným selháním brzd, na což Mexičan doplatil havárií v posledním kole závodu.

O týden později pak Mercedes mohl beztrestně pomoci Niku Rosbergovi s náhlým problémem s převodovkou, ačkoliv za následnou komunikaci o změně stylu řazení již potrestán byl.

Výkonný ředitel Force Indie Otmar Szafnauer řekl: „Já si osobně myslím, že je směšné říct, že máte problém s převodovkou, zatímco nesmíte říct, že máte problém s brzdami.

Brzdy vás zpomalují, převodovka vám umožňuje jet. Umožnit vám jet vás obvykle do problémů nedostane, naopak být schopen zpomalit vás do problémů dostane.

Tahle pravidla o komunikaci, jsou nová, ale měli bychom přistupovat vzdělaně k tomu, co by mělo být dovoleno říkat a co ne, teď si z toho všichni bereme ponaučení. A rozhodně bychom měli mít možnost říkat jezdci o věcech jako je problém s brzdami.“

Formule 1 by se podle Szafnauera neměla bát hovořit o změně nebo dokonce zrušení pravidla, pokud je evidentní, že nefunguje správně. Ukázal to podle něj na začátku sezóny nepovedený eliminační formát kvalifikace.

„Pamatuji si, že ne tak dávno jsme si řekli, 'pojďme změnit pravidla o kvalifikaci, budou mnohem lepší',“ řekl. „Podívali jsme se na to a řekli jsme si, že to není správně, možná bychom k některým jiným pravidlům měli přistoupit stejně.“

V podobném duchu se vyjádřil také šéf týmu Haas Günther Steiner: „Nejtěžší je posoudit, co legální je a co není. Hranice není jasná. Jak můžete nastavit jasnou hranici v tom, co říkáte, když mluvíte v šifrách, když někdo tvrdí, že to, co říkáte, je kód a on není?

Pak se na boxové zídce ptáme, co vlastně smíme říkat. Ani pořádně nevím, jestli něco říct, můžu, i když si myslím, že ano. Je to ta nejistota. Musíme to definovat lépe, ale to není snadné, já bych nechtěl tohle pravidlo psát.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Kvůli Ricciardovi jsem se musel zlepšit, říká Verstappen

15:03 | George Russell testoval v Abú Dhabí s Mercedesem pneumatiky pro rok 2021. Během dvou dnů ujel 218 kol.
8. prosince | Plány Alonsa pro rok 2020: Dakar a Indy, pro rok 2021: zpět v F1 nebo WEC (hypercary). Martin Brundle spekuluje, že by se Alonso mohl do F1 vrátit s Renaultem.
6. prosince | Český esports závodník Martin Štefanko, který byl členem Haasu v F1 eSports, oznámil ukončení kariéry.
5. prosince | Britský premiér Boris Johnson v rámci předvolební kampaně navštívil továrnu Red Bullu. Vyzkoušel si výměnu pneumatik. Jak dlouho mu to trvalo, neuvedl. Red Bull to letos zvládl za 1,82 s. odkaz