Týmy chtějí vozy široké jako na konci 90. let

V zákulisí formule v rámci Strategické skupiny bude v nejbližší době pokračovat diskuse okolo klíčových změn, které mají vrátit královně motorsportu lesk.
Týmy chtějí vozy široké jako na konci 90. let

Změny by měly mít dvě roviny: pohonné jednotky a šasi. Týmy se zatím nedohodly, jak se dostaneme k vytouženému cíli, kterým jsou primárně motory o výkonu 1000 koní. Zatím to vypadá, že se půjde cestou vyšší spotřeby (průtoku). Renault ale varuje před vyššími náklady.

Kromě motoru se řeší také šasi a jak už to tak bývá, také v tomto ohledu jde o politiku. Kromě podoby změn se řeší také jejich nasazení. Red Bull, který dnes ztrácí díky motoru Renault a nedokáže ztrátu vykompenzovat lepším vozem, chce samozřejmě změny co nejdříve. Mercedes, který dominuje, chce zase počkat do roku 2017.

Odpůrci rychlých změn samozřejmě argumentují vyššími náklady.

O čem se jedná a čeho bychom se mohli dočkat? BBC to shrnuje v několika bodech:

  • Širší vozy, vrátili bychom se k maximální šířce 2000 mm, který byla naposledy v roce 1997. Dnes je to o 20 cm méně.
  • Širší zadní pneumatiky
  • Zvýšení výkonu pohonných jednotek na 1000 koní (z dnešních zhruba 850 koní)

Foto: CC BY-NC-ND 3.0 Sergio Goldvarg, http://f1-history.deviantart.com/

Další článek: Ricciardo, Alfa Romeo, Targa Florio a dávná historie

27. února | Mercedes uveřejnil fotografii... zachycuje nové zbarvení? odkaz
26. února | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
26. února | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
26. února | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.