Vzhledem k rozbíhajícímu se vývoji vozů pro příští rok tlačí týmy na uzavření dohody s novým dodavatelem pneumatik pro sezónu 2011. Rozhodnutí chtějí v Monte Carlu. Možnosti mají nejméně tři.
Oficiálně se do výběrového řízení na nového dodavatele přihlásili výrobci Michelin, Cooper Avon a Pirelli. Neoficiálně se pak hovoří o značce Kumho, zatímco týmy se ještě snaží přemluvit Bridgestone, aby neodcházel.
"Myslím, že k rozhodnutí musíme dospět zhruba v příštích deseti dnech," řekl ředitel týmu Mercedes GP Nick Fry pro Reuters. "Povzbuzující je, že jsme v mnohem lepší situaci než před třemi nebo čtyřmi týdny, kdy to vypadalo, že zřejmě budeme mít jen jednu možnost."
"Teď máme tři a myslím, že stále pokračují jednání s cílem přesvědčit Bridgestone, aby zůstal. I kdyby nezůstal, máme tři jiné možnosti a myslím, že všechny tři dokážou nabídnout vhodné pneumatiky."
Diskuze teď týmy vedou v rovině kompromisu mezi náklady, kvalitou a renomé dodavatele.
"Zdá se, že jsou tu čtyři nabídky, ale možná jich je tu ještě pár dalších," řekl šéf McLarenu Martin Whitmarsh. "Myslím, že nám dochází čas, takže se budeme muset rozhodnout rychle. Musíme se pokusit vyvážit různé přístupy."
"Některé větší týmy chtějí co nejnižší technické riziko, zatímco menší týmy jsou připravené technické riziko podstoupit výměnou za podstatně lepší smlouvu z obchodního hlediska. Týmy se snaží být rozumné, vyspělé a mít vyvážený přístup. Ale nemůžeme zastírat fakt, že někteří bojují o přežití a chtějí pneumatiky zadarmo, s riziky se nějak vyrovnají. Etablované týmy jsou ochotné platit za vyšší kvalitu."
Velkým favoritem byl v posledních týdnech Michelin, protože snížil cenu a nabízí kvalitu, která vyhovuje top týmům. Ale stále požaduje konkurenci mezi dodavateli. Podle Whitmarshe by to nemusel být nepřekonatelný problém.
"Pokud bude více dodavatelů, musí existovat omezení v oblasti testování a vývoje," řekl. "Michelin chce konkurenci a mít příležitost soutěžit. Ve svém přístupu k formuli 1 jsou podle mě velmi pragmatičtí a akceptují, že by mohli v krátkodobém horizontu působit jako jednotný dodavatel s tím, že by konkurence přišla později."