F-průduch Mercedesu stále není uzavřenou záležitostí. O budoucnosti této inovace zřejmě rozhodne závodní víkend v Číně.
Některé týmy stále nejsou spokojené s tím, že Mercedes používá na svém voze F-průduch. Ten je aktivován při sklopení horního dílu zadního křídla (aktivace DRS) a pomáhá navyšovat maximální rychlost na rovinkách.
"Za prvé je to velmi šikovné zařízení a klobouk dolů před Mercedesem, že ho do svého vozu integrovali," uvedl šéf Red Bullu Racing Christian Horner pro Sky Sports. "Dle našeho názoru se to opírá o šedou zónu pravidel. I když se doposud říkalo, že je to OK, my chceme mít do budoucna jistotu, než tomu budeme věnovat zdroje a finance."
Red Bull a některé další týmy proto chtějí po FIA garanci, že F-průduch nebude zakázán v průběhu letošního roku.
"Technický delegát Charlie Whiting vše zvažuje a během víkendu (v Malajsii) jsme s ním o tom několikrát diskutovali," pokračoval Horner. "Myslím, že chtěl čas na přemýšlení a my samozřejmě budeme respektovat jeho názor, až nám ho vysvětlí v Číně."
"Týmy pak budou čelit několika možnostem. Buď to akceptují a budou se případně věnovat vlastnímu řešení, pokud sedne na jejich vůz, nebo můžou podat protest, pokud my nebo někdo jiný nebude souhlasit s Charlieho interpretací."
Pokud by někdo podal proti F-průduchu Mercedesu protest, řešili by ho stewardi. Podle Hornera by se pak proti rozhodnutí stewardů nespokojená strana určitě odvolala, takže by tato záležitost skončila u Mezinárodního odvolacího soudu FIA.