Týmy budou v pátek ráno řešit budoucnost letošních pneumatik

Je to největší téma letošní sezóny. Většina týmů má problém dostat pneumatiky do správného pracovního okna. Co s tím?
Týmy budou v pátek ráno řešit budoucnost letošních pneumatik

Zástupci FIA, F1 a týmů se v pátek v 9:00 sejdou, aby diskutovali o letošních pneumatikách. Oproti loňskému roku mají pneumatiky o 0,4 mm tenčí běhoun, což sice snížilo tvorbu puchýřů, ale pracovní okno pneumatik je výše. Týmy mají problém je dostatečně zahřát a hlavně udržet v provozním okně. Daří se to občas McLarenu a zejména Mercedesu. 

Nervózní už je také F1, protože diváci označují závody za nudné. Těch, kteří vypnuli televizi v průběhu Grand Prix Francie, asi nebylo zrovna málo.

Wolff přirovnal možnost návratu k loňským pneumatikám k balastu

Wolff přirovnal možnost návratu k loňským pneumatikám k balastu

Šance na změnu?

Pirelli nemůže jen tak změnit pneumatiky v průběhu sezóny. Existují jen dvě cesty. Pirelli to může nařídit FIA, pokud by se objevily bezpečnostní problémy (například časté defekty). To se neděje.

Druhou možností je, že pro změnu bude alespoň 7 z 10 týmů. Mezi těmi, kteří mají největší problémy, jsou Haas, Alfa Romeo, Red Bull, Renault a samozřejmě také Ferrari. Zatím se však nezdá, že se najde sedm hlasů.

Pokud by se šéfové týmů přece jen dohodli, nebude změna jednoduchá. Pirelli by mohlo maximálně vrátit zpět „tlustší“ běhoun. Vzhledem k tomu, že se pneumatiky vyrábí dva měsíce dopředu, projevila by se změna až nejdříve v Belgii. Kompletní změna pneumatiky by trvala ještě déle a v letošní sezóně by se to už asi nestihlo.

Přinese to změnu?

Podle Auto Motor und Sport je otázka, zda by se vůbec něco změnilo – zejména na čele. Mercedes by měl i tak velký přítlak a v kvalifikacích i nadále dominoval. Změna pneumatik by se projevila nižší degradací v závodě, ale pokud stříbrné šípy odstartují z první řady, budou mít výhodu nejen z hlediska pozice ale samozřejmě také v oblasti pneumatik. Nejlepší pro nízkou degradaci a flexibilitu při zastávkách je být v čele závodu.

Foto: Pirelli

Další článek: Wolff přirovnal možnost návratu k loňským pneumatikám k balastu

22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.
21. února | Latifiho dnes podle Williamsu zastavil senzor.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00