Týmy budou letos pracovat na třech různých vozech. Všechny čeká test 18palcových pneumatik

Týmy formule 1 čeká letos jedna z nejnáročnějších sezón za hodně dlouhou dobu. Finišují práce na voze pro rok 2020. Brzy začne naplno také vývoj vozu pro rok 2021 a kromě toho musí týmy připravit hybridní vůz pro test pneumatik.

Testů 18palcových pneumatik se na konci loňského roku zúčastnily tři týmy: Renault, McLaren a Mercedes. Celkem odjeli přes 570 kol. Už 8. února se bude pokračovat. Svůj vůz nasadí Ferrari a poté budou následovat další týmy.

Vzhledem k tomu, že se v příštím roce radikálním způsobem mění pravidla, musí být vozy pro testy upraveny, aby co nejvěrněji simulovaly situaci v roce 2021. Postupně tyto „hybridní“ vozy připraví všechny týmy – nejpozději pro třídenní test po Abú Dhabí.

„Nyní se zaměřujeme na 18palcovou pneumatiku,“ řekla Mario Isola pro RACER. „Jsem rád, že všech 10 týmů poskytne hybridní vůz pro testování a to nejen proto, že můžeme testovat a vyvíjet naše pneumatiky se všemi týmy, ale také proto, že v Abú Dhabí 2020 budeme mít příležitost nechat otestovat 18palcové pneumatiky všech 10 týmů.“  

Pneumatiky se letos budou možná více přehřívat, předpovídá Pirelli

Pneumatiky se letos budou možná více přehřívat, předpovídá Pirelli

„Během sezóny poskytují jen hybridní auta.Mají možnost použít vůz z let 2018, 2019 nebo 2020 upravený tak, aby vyhovoval 18palcovým pneumatikám. Dalším pozitivním bodem je, že vzhledem k tomu, že se v říjnu dokončila pravidla pro rok 2021, mají představu o úrovni výkonu v roce 2021.“

„Znamená to, že dokážou vyladit hybridní vůz tak, aby byl reprezentativní pro výkon a vlastnosti roku 2021, jako je rozložení hmotnosti a další prvky, které jsou pro nás důležité. Musíme to vyzkoušet s autem, které je co nejblíže budoucímu vozu, i když se liší výkonem, přítlakem a rozložením hmotnosti.“

Ve F2 už letos

Už letos nasadí Pirelli 18palcové pneumatiky na vozech formule 2. Jsou to jiné pneumatiky, ale i tak se může výrobce něco naučit.

„Formule 2 je jiná. Jako obvykle pro ní vyrábíme jiný produkt a to z několika důvodů: jiná úroveň výkonu, skutečnost, že nepoužívají zahřívací deky atd.,“ uvedla Isola.

„Je to dobrý způsob, jak předvídat potenciální problémy, které můžeme mít u formule 1 v roce 2021. S formulí 2 máte celou závodní sezónu. Je dobré shromažďovat data a porozumět tomu, jak to funguje.“

„Plán vývoje byl docela koncentrovaný, protože jsme začali v březnu nebo dubnu a produkt jsme finalizovali v prosinci.“

„Z hlediska výkonu jsou 18palcové pneumatiky formule 2 v souladu s 13palcovými pneumatikami. Možná, že na začátku bude potřeba nějaký čas na nastavení vozu, ale obecně se očekává, že v roce 2020 nebudou mít pomalejší auta.“

„Je to také dobrý prvek pro analýzu formule 1, protože ve formuli 2 se vůz nezmění, takže máme ideální srovnání 13palcových a 18palcových pneumatik.“

Další článek: Bottas zná „poslední krok“ k poražení Hamiltona

16:49 | Strategie pro zítřejší závod odkaz
16:46 | Esteban Ocon dostal penalizaci tří míst za zdržení Russella.
15:01 | Red Bull se podle Marka neodvolal, protože počet týmů, které se odvolaly, je už dostačující. Red Bull také není spokojený s verdiktem a chce vyjasnění situace.
12:11 | Ferrari potvrdilo, že Vettel nasadil nový motor, MGU-H a turbo. Stejné komponenty dostal preventivně také Leclerc.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10