Týmům by nevadilo další omezení testování. Jezdci jsou skeptičtější

Ještě před pár lety jsme měli celkem 12 dní předsezónních testů, pak 8 a letos poprvé jen 6. Je to konečné číslo?
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Týmům by nevadilo další omezení testování. Jezdci jsou skeptičtější | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

„Než se vydáme na trať, máme k dispozici spoustu nástrojů – máme simulační nástroje, máme také náš simulátor, máme aerodynamický tunel, takže máme dobrou představu, jak bude auto fungovat,“ řekl sportovní ředitel Racing Pointu Andy Stevenson pro RaceFans.

Podle Stevensona je šest dní dostačujících i pro jezdce, aby si na auto zvykli a připravili se i fyzicky. 

„Ze sportovního hlediska si myslím, že je to vlastně lepší, protože to odstraňuje trochu předvídatelnosti,“ pokračuje Stevenson s tím, že v prvních závodech bude méně jasné, jaké je rozložení sil. 

Stevenson věří, že sport si může dovolit další omezení testování – až na jeden čtyřdenní test. 

„Všichni máme rádi závody formule 1, kdy předvedeme show, něco tam skutečně uděláme. Ale když se uzavřeme na okruhu za nudného zimního dne někde uprostřed ničeho, bez davů, bez televize, tak je to něco, co bylo vždy zbytečné.“

„Myslím, že jdeme správným směrem. Budeme rádi, když se předsezónní testování ještě více zkrátí.“

„Jedna věc, která je důležitá, je však to, že vždy musíme brát v úvahu bezpečnost. Myslím, že je vždy rozumné, že máme šanci vyzkoušet auta jen proto, abychom se ujistili, že všechny bezpečnostní systémy jsou v pořádku, než začneme závodit.“

Počty odjetých kol celkově (první testy)

Christian Horner se svým kolegou v podstatě souhlasí. Podle něj ale kratší testy zvýhodňují zkušenější jezdce.

Právě jezdci jsou skeptičtí, pokud jde o další redukci času na trati. Simulátory a realita jsou totiž stále dvě rozdílné věci. 

„Je to zvláštní, že před začátkem sezóny formule 1 budou pro jezdce pouze tři dny celkem,“ řekl Carlos Sainz. „Je to divné a je to pravděpodobně jediný sport na světě, kde nemůžete trénovat sport, který děláte. Jedete na první závod se spoustou věcí, které se stále učíte. A s pouhými třemi dny na jezdce, celkem šest dní pro tým, je to ještě složitější.“

Mercedes odhalil, jak v testech vypočítává rychlost ostatních týmů

Mercedes odhalil, jak v testech vypočítává rychlost ostatních týmů

„Myslím, že osm dní bylo docela dobré množství,“ řekl Valtteri Bottas. „Dalo se toho hodně udělat, a pokud jste měli nějaké problémy, mohli jste se z toho nějak dostat.“

„Šest dní omezuje vaše možnosti vyzkoušet mnoho různých věcí a učit se, pokud máte mnoho problémů. Myslím, že pouhé čtyři dny by byly velmi krátkým časem.“

„Ale v dnešní době vozy samozřejmě fungují mnohem lépe hned, jak vyjedou, díky všem simulačním nástrojům a zdokonalení technologie. Myslím, že teď je to dobré množství. Možná, že v budoucnu bychom toho mohli mít méně. Ale prozatím si myslím, že je to docela dobré.“

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Další článek: Zůstane Honda s Red Bullem? Japonci jsou ve složité situaci

15:31 | Nürburgring prodal první várku lístků (5 tisíc kusů) za 2 hodiny. Bylo by to možná i rychleji, ale pod náporem zájemců padaly servery. Další lístky budou k dispozici v pátek.
9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
21. září | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10