Po letní přestávce absolvovaly týmy formule 1 tři závody ve třech víkendech za sebou. Mercedes při té příležitosti vyzkoušel k přepravě mezi jednotlivými závody kamiony, které byly poháněny biopalivem, což podle slov německé automobilky pomohlo snížit emise oxidu uhličitého o 89 procent.
F1 představila kalendář pro sezónu 2023, který bude čítat rekordních 24 velkých cen. Mercedes nyní ukázal, jak mohou týmy samy pomoci zlepšit životní prostředí.
Tým z Brackley se rozhodl pro tři závody po letní přestávce v Belgii, Nizozemsku a Itálii, v 16 svých kamionech využít biopaliva z hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO 100).
Tým chtěl využít tří závodů, které následovaly ve třech víkendech za sebou a během kterých jeho kamiony absolvovaly cestu dlouhou 1400 kilometrů, k získání informací a ukázce pozitivních dopadů přechodu z běžného dieselu.
První test s jedním kamionem absolvoval tým už na cestě z Budapešti do Velké Británie po posledním závodě před letní přestávkou.
Pro trojici závodů se stejný experiment rozhodl absolvovat s 16 kamiony. A až na 20 kilometrů absolvovaly 1400 km na biopalivo. Kvůli nedostatečné dostupnosti biopaliva v Itálii absolvoval Mercedes posledních 20 kilometrů na cestě do Monzy na běžnou naftu.
Následná analýza ukázala, že použití biopaliva HVO 100 snížilo množství CO2 o 44 091 kg, což představuje snížení emisí o 89 procent.
Experiment s kamiony byl podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa ukázkou snahy týmu snížit uhlíkovou stopu.
„Udržitelnost je jádrem našich operací. Vyzkoušení biopaliva pro naši pozemní nákladní přepravu je dalším příkladem našeho závazku začlenit udržitelnost do každého našeho rozhodnutí a opatření, které podnikneme,“ řekl Wolff.
HVO 100 je 100% obnovitelné fosilní palivo, které je vyrobeno z rostlinných olejů, odpadních olejů a tuků. Kromě toho, že snižuje emise CO2, produkuje také méně emisí NOx a pevných částic.
Mercedes F1 chce být do roku 2030 uhlíkově neutrální. Jako první tým F1 investoval do udržitelného leteckého paliva.
Mercedes věří, že už to pomůže snížit uhlíkovou stopu o 50 procent pro lety členů týmu na závody, což představuje více než čtvrtinu celkových emisí vyprodukovaných každý rok.