Včera se objevily informace, podle kterých si soupeři stěžují, že jeden z týmů možná mění nastavení v režimu parc fermé mezi kvalifikací a závodem.
Jako první přišel s informací včera večer Autosport. V té době ještě nebylo jasné, o který tým se jednalo.
Podle Autosportu v posledních týdnech proběhla jednání mezi několika týmy a FIA o obavách, že jeden tým našel chytrý způsob, jak upravit nastavení tzv. T-tray (splitter) mezi kvalifikací a závodem. Nastavení má měnit pomoci zařízení v kokpitu.
Změna nastavení mezi kvalifikací a závodem by byla významným přínosem pro vyladění rozdílných požadavků na světlou výšku mezi jízdou na jedno kolo s nízkým množstvím paliva a potřebami těžšího vozu v závodě.
Bylo by to ale v rozporu s pravidly, protože tohle nastavení není možné v parc fermé měnit. Podle FIA ale neexistují důkazy, že se tak skutečně dělo.


T-tray ukazují červené obdelníky.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek, McLaren
„Ačkoli jsme neobdrželi žádné informace o tom, že by některý tým takový systém používal, FIA zůstává ostražitá v našem pokračujícím úsilí o posílení dohledu nad tímto sportem,“ uvedl mluvčí FIA.
Red Bull provedl změny
Podle BBC je týmem, u kterého se podezření objevilo, Red Bull. Tým přiznal, že provedl změny.
„Ano, (zařízení) existuje, i když je nepřístupné, jakmile je vůz plně sestaven a připraven k jízdě,“ uvedl mluvčí Red Bullu pro BBC Sport.
„V četné korespondenci, kterou vedeme s FIA, se tato část objevila a dohodli jsme se na dalším plánu.“