Peter Sauber chtěl kariéru ve formuli 1 ukončit prodejem svého týmu BMW. Po odchodu mnichovské automobilky se ale vrátil zpět. Nechtěl, ale musel, jinak by továrna týmu v Hinwilu zavřela.
"Když jsem se rozhodoval tým převzít, musel jsem se rozhodnout během velmi krátké doby," vzpomínal Sauber. "Vedly mě jen pocity, čemuž byste se měli vyhýbat. Kdyby šlo jen o logické rozhodnutí, neudělal bych to. Ale nakonec jsem neměl na výběr, protože jinak by Hinwil zavřel."
Tým formule 1 budoval Sauber od začátku devadesátých let a BMW jej prodal na konci sezóny 2005. Osud lidí v Hinwilu mu ale zůstal ležet na srdci.
"Představme si na chvíli, že bych se touto záležitostí zabýval bez emocí," spekuloval. "V tom případě bych se rozhodl do týmu znovu nevstoupit. Bylo to příliš velké riziko. Hinwil by zavřel. Těžko říct, jak dlouho by mě trápila skutečnost, že jsem týmu nedal ani šanci na novou budoucnost. Rozhodnutí zkusit to bylo správné."
"Když jsem před lety prodal tým BMW, bylo to pro mě stoprocentně to nejlepší řešení, protože jsem mohl uzavřít svoji kariéru ve formuli 1 za optimálních okolností. Tým jsem předal do rukou, které jsem považoval za bezpečné, a moje kariéra byla perfektní. Pak nastala obrovská změna. Ve svém životě jsem velmi tvrdě pracoval a také jsem měl štěstí. Ale vždy jsem věděl, že štěstí se nemá pokoušet a opravdu doufám, že ho teď moc nepokouším."
Týmu se v letošní sezóně zatím nedaří, jako jediný z těch etablovaných ještě nebodoval. A to navzdory slibným výsledkům ze zimních testů. "Nazval bych to fenoménem Sauber. Dobré výsledky v testech jsme měli vždy, vozy na trať vždy vyjížděly v dobré formě. Jsou spolehlivé i rychlé," vysvětloval Sauber. "Ale naši soupeři vyvíjejí mnohem rychleji a v prvním závodě už nasazují úpravy, stejně jako letos v Bahrajnu. My jsme do Bahrajnu přijeli s vozem, který jsme měli v posledních testech v Barceloně."
Na lichotivých zimních výsledcích se podle Saubera podepsala také skutečnost, že jeho vozy jezdily pravděpodobně lehčí než konkurenti. Na nevydařeném úvodu sezóny se ale podílí také další faktory. Delší dobu byl na odchodu technický ředitel Willy Rampf, takže se dá předpokládat, že své práci nevěnoval maximum. Nyní ho nahradil James Key, do Hinwilu přišel z Force Indie.
Komplikace nastaly i na straně jezdců. "Pedro (de la Rosa) na jedné straně má obrovské zkušenosti z McLarenu, Kamuj (Kobajaši) na straně druhé je mladý jezdec," uvedl Sauber. "Asi jsme podcenili čas, který jezdci potřebují na seznámení se s týmem. Pedro je po mnoha letech v roli testovacího jezdce zpět v závodech a proces aklimatizace je asi náročnější, než jsme očekávali."
Své ale ve vztahu k jezdcům zanedbal i tým. "Komunikace a spolupráce mezi jezdci a inženýry není v tuto chvíli taková, jaká by být měla. To není kritika, jen něco jako diagnóza," dodal Sauber.