Tým USF1 velmi brzy začne s náborem inženýrů pro vývoj vozu

Jako dodavatele motorů zvažuje Cosworth.
Tým USF1 se od své oficiální prezentace dále věnuje přípravám na vstup do formule 1 v roce 2010. Zakladatelé Peter Windsor a Ken Anderson vyřizují veškeré formality, připravují se na nábor zaměstnanců, hledají evropskou základnu a hodlají brzy ohlásit i oficiální název své stáje.

"Co se týče zaměstnanců, je to velmi zajímavé, protože ty, kteří budou pracovat na vývoji a konstrukci vozu, začneme najímat velmi, velmi brzy. A plný stav budeme mít asi v červenci nebo srpnu," uvedl Peter Windsor pro Autosport.

Pracovníky do ostatních oddělení bude americký tým najímat později, se závodním týmem bude muset počkat ještě déle. "S ním nemůžeme začít dříve než v říjnu nebo listopadu. Téměř všichni lidé (v závodním týmu) budou pocházet z existujících stájí, ať už z F1 nebo amerických sérií. A my je nemůžeme získat dříve, než skončí sezóna," vysvětlil Windsor.

Přihlášku do šampionátu formule 1 2010 tým USF1 již podal, ale dokud FIA nevydá konečnou verzi pravidel pro příští rok, formálně nelze nikoho do šampionátu zapsat. Zatím ani není zřejmé, pod jakým názvem bude americký tým závodit. Kvůli autorským právům sice nyní používá webové stránky USGPE místo USF1, ale oficiální jmenovku představí Američané později.

"Nový název, který není moc vzdálen tomu původnímu, oznámíme brzy. Až bude zápis formalizován, poté co FIA vyhlásí šampionát 2010, přijdeme s novým týmovým jménem a několika dalšími dobrými zprávami," uvedl Windsor.

USF1 chce ve formuli využít všechny možnosti úspor, které se chystá FIA nabídnout, patří mezi ně i zákaznické motory, které chce Mosley prosadit ve standardizované formě od firmy Cosworth. Ta díky svému americkému vlastníkovi představuje pro USF1 vážného kandidáta na partnerství, ale Windsor dodal, že zatím nezavrhuje ani ostatní dodavatele.

USF1 zároveň počítá s tím, že si cestu do formule 1 najdou rozpočtové stropy, které prosazuje Mezinárodní automobilová federace. Ty by mohly Američanům pomoci i při shánění jezdců, jejichž platy by měly v důsledku rozpočtových omezení klesnout. Windsor chce sice ve svém týmu americké jezdce, ale pokud by byl k mání někdo ze současných pilotů za málo peněz, neodmítl by ho.

"Pokud se to stane, tým jako je ten náš bude v pozici, aby se zabýval seriózními jmény. Takže i když od začátku říkáme, že chceme Američany, asi bychom k tomu museli dodat, že pokud bude někdo opravdu dobrý a rychlý k mání za správnou cenu, pak bychom tuto možnost nezavrhli," dodal Windsor.
Další článek: Jezdci budou žádat dřívější začátek australské a malajské GP

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.