Ředitel závodů formule 1 Charlie Whiting se vyjádřil k myšlence nasazení třetích vozů. Startérovi velkých cen se tato myšlenka líbí, její realizaci však považuje za krajně nepravděpodobnou.
S myšlenkou nasazení třetího vozu do šampionátu nedávno přišel Toto Wolff. Šéf Mercedesu by tak vyřešil problém s juniorskými piloty německé značky, pro které není snadné najít místo ve formuli 1. Jmenovitě se jedná na příklad o Estebana Ocona a George Russella.
Charliemu Whitingovi se tato idea zamlouvá, problémová by však podle něj byla její realizace v praxi. Možnost nasazení třetích vozů by se téměř jistě setkala s odporem menších týmů ze středu startovního pole.
„Podle mého osobního názoru by bylo hezké, kdybychom měli na roštu více vozů. Upřímně si ale myslím, že realizace tohoto nápadu je velmi nepravděpodobná,“ řekl Whiting pro motorsport.com.
„Je to velmi prosté. Mohlo by se stát, že budeme mít v šampionátu dominantní tým se třemi vozy a všichni ostatní budou bojovat jen o čtvrtá místa. Kdybychom měli tři dominantní týmy se třemi vozy, tak ostatní bojují jen o desátá místa.“
„Bylo by hezké mít více vozů schopných vítězit, tento rok je ale zatím tím nejvyrovnanějším v moderní éře.“
„Tři vozy jednoho týmu můžeme vidět v GP3, kde je ale mnohem vyrovnanější pole. Pro příští rok plánujeme formuli 3 s deseti týmy s tím, že každá stáj bude nasazovat tři vozy. Je to dobrý obchodní model, protože F3 je mnohem levnější než F1. Nemyslím si, že by ve formuli 1 něco takového fungovalo,“ vysvětluje Whiting.
Charlie Whiting dále upozorňuje, že umožnění nasazení třetích monopostů v F1 by se muselo odrazit v úpravě pravidel, která jsou nastavena na potřeby týmů pro dva vozy.
Každý tým má podle pravidel pro dva vozy během závodního víkendu k dispozici šedesát členů personálu. Toto číslo by se muselo zvýšit, což by se pochopitelně rovněž podepsalo i na ekonomických nákladech.
Foto: Getty Images / Mark Thompson