Tým Rosse Brawna měl za cíl přežít, nakonec vyhrál oba šampionáty

Tentokrát neměl k dispozici zdroje jako u Ferrari.
Ross Brawn dovedl svůj tým k mistrovským titulům hned v prvním roce jeho existence, a to navzdory všem komplikacím, které stály u zrodu Brawnu GP. Po odchodu Hondy z formule 1 všichni jen doufali, že budou letos závodit. Na tituly nikdo ani nepomyslel.

"Prvním cílem bylo přežít," vzpomínal Brawn. "Skutečně přežít. Dostat se do prvního závodu, odstartovat a postavit se na nohy. Také jsme museli zajistit financování do budoucna, protože prostředky jsme měli jen na první rok."

Již v prvních testech s novým vozem se ukázalo, že má Brawn velmi rychlý monopost, i když tomu zpočátku nikdo nechtěl uvěřit. Tým dominoval úvodu sezóny a vybudoval si rozhodující bodový náskok.

"Pro mě je to mimořádná zkušenost, vzít něco, co bylo na kolenou a téměř u konce, a nakonec se dostat tam, kde jsme dnes," uvedl Brawn. "Vidět odhodlání lidí, kteří se nevzdali. Čelili tomu, že skončí na ulici a my jsme řekli, že nevíme, co se bude dít, ale že potřebujeme jejich podporu, protože pokud se to podaří, nedokážeme to bez nich. A oni to prostě udělali."

Pro Rosse Brawna nejsou letošní úspěchy první v kariéře ve formuli 1. Mistrovské tituly sbíral už s týmy Benetton a Ferrari, je ale zřejmé, že sezóna 2009 je něčím výjimečná. Nejen kvůli tomu, že na vrchol došel v čele vlastního týmu.

"Jsou to odlišné pocity. Na šampionáty rychle zapomenete a já jsem měl štěstí, že jsem byl součástí dalšího z nich," řekl Brawn. "Opakuju se, ale okolnosti jsou velmi odlišné. Před deseti měsíci tým ani neexistoval."

"Měli jsme tým lidí, kteří pracovali celou zimu, aniž by věděli, jestli mají nějakou budoucnost. Přesto pracovali 60 nebo 70 hodin týdně, ať už bylo třeba udělat cokoliv. Takže okolnosti jsou velmi odlišné. Nemáme zdroje, které jsme měli u Ferrari. Takže dokázat to za těchto okolností je mimořádné."

Vůz BGP001 byl však vyvíjen ještě za peníze Hondy a vyžádal si nemalé prostředky. Brawn se ale neobává, že by týmu došel dech, protože díky novým omezením se budou velké týmy zmenšovat a šetřit, čímž se víceméně srovnají s Brawnem GP.
Další článek: Titul vyhrál opět britský jezdec s číslem 22 a motorem Mercedes