Tým Racing Bulls při premiéře pod novým názvem nebodoval. Cunoda doplatil na strategii, Hadjar na chybu | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Tým Racing Bulls při premiéře pod novým názvem nebodoval. Cunoda doplatil na strategii, Hadjar na chybu

Júki Cunoda v Austrálii dlouho cílil na výborný výsledek, o body ho však připravilo pozdní přezutí na pneumatiky do přechodných podmínek.

Pilot stáje nově přejmenované stáje Racing Bulls Júki Cunoda zahájil letošní sezonu velmi povedenou kvalifikací, když si v sobotu zajistil pátou příčku na startovním roštu.

Japonec si následně velmi spolehlivě a dobře počínal i po většinu závodu, ve kterém se dlouho držel na šesté pozici a mj. i v blízkosti papírově silnějších vozů Ferrari.

Cunodu však o dobrý výsledek připravilo špatně načasované přezutí na pneumatiky do přechodných podmínek poté, co se přibližně 13 kol před cílem nad okruhem v Melbourne opět rozpršelo.

Závodník italské stáje do boxů nakonec zamířil až ve 47. kole, a podobně jako jezdci Ferrari se propadl o několik pozic, jelikož ztratil spoustu času jízdou na slickách ve chvíli, kdy trať byla velmi mokrá. Cunoda se tak musel smířit až s 12. příčkou.

„Načasování zastávky nám tentokrat nevyšlo. Až do příchodu posledního deště jsme přitom měli dobré tempo a ani jsme neudělali moc chyb...Určitě zrevidujeme, co se stalo, a poučíme se z toho do budoucna. Musíme se ujistit, že nebudeme dělat stejné chyby, zejména když je letos pole tak nabité a každý bod je velmi důležitý. Není to ideální, ale z tohoto víkendu si můžeme vzít spoustu pozitiv,“ uvedl Cunoda.

„Pokud dokážeme maximalizovat výkon, můžeme prožít dobrý závodní víkend,“ dodal.

Ještě dříve než začal skončil závodní debut v F1 pro Isacka Hadjara. Mladý Francouz se totiž na mokré dráze roztočil už v zaváděcím kole a po následném kontaktu s bariérou musel kvůli poškození svého vozu odstoupit.

Nebylo tedy divu, že byl po tomto momentu hodně skleslý. 

„Cítím se trapně. Ze své chyby se mohu jen poučit, a zároveň se chci omluvit týmu. Podmínky byly záludné a už od instalačních kol bylo cítit, že je úroveň přilnavosti velmi nízká,“ popsal nováček, který měl do závodu startovat z jedenácté příčky.

„V zaváděcím kole jsem se snažil pneumatiky co nejlépe připravit, ale bohužel jsem se roztočil a už to nešlo zachránit. Před nárazem do zdi jsem si už připadal jen jako pasažér...Nyní se dívám dopředu, abych byl připraven na závod v Číně,“ uzavřel Hadjar.

Doporučujeme

Články odjinud