Tým Marussia Virgin Racing přestavil VRM-02

Ruský tým Marussia Virgin odhalil v Londýně svůj historicky druhý monopost formule 1, s kterým budou letos závodit Timo Glock a Jerome D´Ambrosio.
Tým Marussia Virgin Racing přestavil VRM-02

Nový monopost z dílny Nicka Wirtha se drží v linii doposud představených letošních vozů, i když přední část se nezdá být tak zvednutá, jako u většiny konkurentů. Záď je kompaktní, aby umožnila co nejlepší proudění vzduchu.

"MVR-02 je jasným krokem vpřed v každé oblasti a svědčí o tvrdé práci, kterou jsme vložili do vývoje našeho vozu v uplynulých 12 měsících," komentoval šéf týmu John Booth. "Jsme nadšení z pokračování spolupráce v druhé sezóně s Cosworthem. Navzdory zmrazenému vývoji motoru během zimy tvrdě pracovali na spolehlivosti a optimalizaci výkonu. Očekáváme pokračování úspěchů, které započali svým návratem do tohoto sportu v roce 2010."

Virgin jako jediný tým startovního pole nepoužívá aerodynamický tunel, své vozy navrhuje pouze pomocí počítačů (CFD). Z tohoto důvodu po první sezóně významně navýšil kapacitu své výpočetní techniky.

"Jsme velmi potěšeni, že jsme loni ve formuli 1 prokázali správnost našeho procesu digitálního návrhu a dokázali, že je možné soutěžit na nejvyšší úrovni motorsportu s vozem, který byl celý navržen pomocí počítačových simulací," řekl technický ředitel týmu Nick Wirth. "Nicméně, hodně jsme se učili a poučili, což jsme využili v našem programu pro rok 2011."

Simulace využil Virgin nejen pro návrh výkonnějšího vozu, ale také pro odstranění problémů se spolehlivostí. CFD v této oblasti soustředil na největší slabiny loňského vozu - hydrauliku a převodovku.

"Věřím, že jsme s VRM-02 dosáhli skutečného pokroku a postavili vůz, který je aerodynamicky významně efektivnější než VR-01, a to navzdory změnám v pravidlech. Zlepšila se celková kvalita," dodal Wirth.

Marussia Virgin bude v letošní sezóně závodit pod ruskou licencí, takže pokud VRM-02 vyhraje Grand Prix, zahraje na počest týmu ruská hymna. Takové ambice ale zatím nemá.

"V roce 2011 je naším cílem dokončit každý závod a pravidelně bojovat v druhé části kvalifikace," uvedl šéfinženýr týmu Nikolaj Fomenko. "V této sezóně musíme neustále dělat malé kroky vpřed, abychom se posouvali startovním polem nahoru."

Ruská automobilka Marussia, které tým Virgin od konce loňského roku patří, si od programu formule 1 slibuje přesun technologií do výroby silničních vozů.

FOTOGALERIE

Diskuze (61) Další článek: Kubicu čekájí další operace
19:59 | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
17:24 | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz
25. května | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10