Tým Lotus odhalil T128

Nový monopost týmu Lotus Tonyho Fernandese spatřil světlo světa a nese název T128. Na trať vyjede už tento týden ve Valencii.
Tým Lotus odhalil T128

"Letošní auto má mnohem současnější design," řekl na úvod technický ředitel stáje Mike Gascoyne. "Bude patřit do středu pole. Je to moderní vůz formule 1. Jsem přesvědčený, že představuje velký krok vpřed a začátek procesu, který vrátí tým Lotus na čelo startovního pole."

Tým Lotus vstoupil do formule 1 loni jako nováček. Své místo na startovním roštu získal jako poslední, a proto loňské auto stavěl ve zrychleném režimu a musel přistoupit na několik kompromisů. Teprve na letošním T128 mohl využít všechny své schopnosti.

"Vůz 2010 byl svým způsobem jednorázový, vzhledem k tomu, jak byl navržený a jaký jsme na něj měli čas," přiznal Gascoyne. "Na auto 2011 jsme z něj nepřevzali téměř žádné díly, zatímco za normálních okolností by jich tým převzal hodně a optimalizoval je. Vypadá velmi odlišně od loňského auta, dává mnohem ´současnější´ dojem. A je základem pro naše budoucí vozy."

Pro tým Lotus představuje velkou změnu nové pohonné ústrojí, protože zatímco jeho loňský model poháněla kombinace motoru Cosworth a převodovky X-trac, do letošního vozu instaloval mistrovskou techniku: agregát Renault a převodovku Red Bull.

"Auto následuje současné trendy v designu a po aerodynamické stránce je mnohem vyvinutější," konstatoval Gascoyne. "Je ale součtem čtyř tisíců detailů, takže těžko vyzdvihnout specifické oblasti, které by byly zvlášť dobré, ale celkově jde o optimalizovanější práci v oblasti designu a výroby."

Inženýři Lotusu se snažili udělat vůz celkově štíhlejší a nechtějí prozradit, co se jim podle nich nejvíc povedlo, ale přiznali, že jsou pyšní na přední zavěšení. Auto bylo navrženo bez KERS a Lotus s tímto systémem v dohledné době nepočítá. Nastavitelné zadní křídlo T128 má.

Obrázky Lotusu T128 si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Diskuze (62) Další článek: V Daytoně triumfovaly letos vozy Chipa Ganassiho
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
25. května | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10