Tým je na sezonu dobře připraven, shodují se piloti Sauberu

Oba piloty švýcarského týmu čeká v Melbourne premiéra. Zatímco Nico Hülkenberg zde bude poprvé závodit v barvách Sauberu, kolega Esteban Gutiérrez si za týden odbude debut v F1.
Tým je na sezonu dobře připraven, shodují se piloti Sauberu

Pro Nika Hülkenberga má okruh v Melbourne své specifické kouzlo. Líbí se mu prostředí, do něhož je trať zasazena, a také blízký kontakt s diváky, proto se na úvodní podnik letošní sezony již velice těší. Vzhledem k vydařeným předsezonním testům bude nová akvizice Sauberu mířit do Austrálie v dobrém rozpoložení s nadějí na nějaký pěkný výsledek. Žádnou procházku parkem však rozhodně neočekává.

"Trať samotná je pro jezdce velmi náročná. Je na ní hodně hrbolů a vy musíte vědět, jak nejlépe se s nimi vypořádat. Co se týče konkurenceschopnosti, poslední testy v Barceloně ukázaly, že jsme celkem dobře připraveni, ale stále máme před sebou nějakou práci a v jistých oblastech také prostor pro zlepšení. Jsem ale přesvědčený, že základ je dobrý," podotýká Němec.

Po letech strávených v nižších formulových sériích se Esteban Gutiérrez konečně dočkat vysněného angažmá v F1. Ve své premiérové sezoně v královně motorsportu by chtěl především rozvíjet své jezdecké schopnosti a pravidelně dojíždět na bodovaných pozicích. V Albert Parku pojede vůbec poprvé v kariéře, z neznalosti místní tratě si však příliš těžkou hlavu nedělá.

"Melbourne bude mým prvním závodem v F1 a já si jsem jistý, že to bude velmi speciální. Je to trať, kterou neznám, ale jsem přesvědčený, že budu schopný se ji ve volných trénincích rychle naučit," říká odhodlaně Gutiérrez. "Závodění ve formuli 1 je dalším krokem v mé kariéře, a na to se potřebuji soustředit. Cítím, že mám dobrý základ pro start sezony, ale samozřejmě budu dále pokračovat v práci, protože mám oblasti, v nichž se můžu zlepšit. Mým cílem je využít potenciálu vozu a pravidelně dojíždět na bodech."

Závodní šéfinženýr Sauberu Tom McCullough dodává, že o úspěchu či nezdaru jeho týmu v Austrálii bude rozhodovat hned několik faktorů; kromě měnící se úrovně přilnavosti na trati bude nezbytné věnovat velkou pozornost pneumatikám Pirelli.

"Melbourne je typickým městským okruhem, kde hraje významnou roli vývoj tratě (během závodního víkendu). Je velmi důležité mít dobrou stabilitu na brzdách a vůz s dobrou výkonností v pomalých a středně rychlých zatáčkách. Charakteristika trati taktéž vyžaduje, aby vůz dobře měnil směr. Bude zajímavé pozorovat, jak se nová generace středních a super měkkých pneumatik Pirelli předvede na trati, která má méně vysokorychlostních zatáček než naše dvě testovací tratě. Bude důležité, abychom od samého začátku sezony maximalizovali celý náš potenciál, protože všechny známky nasvědčují tomu, že startovní pole si bude nadále velmi blízko," připomíná McCullough.        

Další článek: Bottas: Musíte mít štěstí, abyste se do F1 dostali bez štědrých sponzorů

9:54 | Ještě dodatek: Ferrari porušilo večerku kvůli výměně pohonné jednotky ve voze Sainze.
9:38 | U Ferrari se v noci svítilo. Tým porušil večerku (týmy to mohou udělat dvakrát ročně, tohle byl první případ).
19:25 | Honda potvrdila, že Verstappenův motor ze Silverstonu fungoval v tréninku normálně a může být dál používán.
14:43 | Red Bull propustil zaměstnance, který v soukromých textových zprávách používal rasistické výrazy. Zprávy se poté dostaly na sociální sítě.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00