Tým HRT odhalil svůj nový monopost F111

Bez předchozího ohlášení dnes španělská stáj HRT ukázala obrázky svého letošního vozu, který vyvíjel tým pod vedením Geoffa Willise.
Tým HRT odhalil svůj nový monopost F111

"Jsme hrdí na vůz, který budou v nadcházející sezóně řídit naši jezdci," prohlásil prezident stáje Jose Ramon Carabante. "Navzdory náročnému prvnímu roku se nám podařilo skončit v šampionátu konstruktérů na 11. místě. Teď jsme velmi potěšeni, že můžeme představit první specifikaci F111, která představuje výsledek obrovského úsilí z naší strany. Je to jen první krok a plánujeme několik balíků úprav pro průběh sezóny."

Tým HRT vstoupil do loňské sezóny jako nováček a dokázal porazit Virgin Racing, takže neskončil poslední. Loňský vůz španělské stáje, který byl dílem italského konstruktéra Dallary, byl ale většinou pomalý a nespolehlivý, takže se HRT rozhodl vydat vlastní cestou a letošní F111 si postavil sám.

Na novém voze pracovalo asi 40 inženýrů, které vedli technický ředitel Geoff Willis a šéfdesignér Paul White. Při výrobě spolupracuje tým s rakouskou společností CarboTech, která nedávno stavěla šasi pro Toro Rosso a spolupracuje také s McLarenem na jeho silničním voze. HRT potvrdil, že F111 bude vybaven nastavitelným zadním křídlem, KERS nikoliv.

Barevnou úpravu vozu, která je mnohem živější než loňská šedá, měl na starost německý designér Daniel Simon, který v minulosti pracoval nejen pro automobilky jako je Bugatti nebo Honda, ale také pro Hollywood, podílel se například na filmu Tron: Legacy.

Kdy bude připraven F111 k prvním jízdám na trati, tým zatím neoznámil. V lednu ale šéf stáje Colin Kolles odhadl, že to může být až pro poslední test v Bahrajnu. V roli závodního jezdce byl potvrzen zatím jen Narajn Kartykejan.

FOTOGALERIE

 

Diskuze (175) Další článek: Dopředu směrované výfuky jsou velmi drahé a odvážné, říká Wirth
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10