Tým Campos Meta chce být příští rok nejlepší z nováčků

Na voze pracují inženýři již tři měsíce.
Tým Campos Meta je jedním ze tří nováčků, kteří mají v příští sezóně zaplnit volná místa na startovním roštu formule 1. Bývalý španělský závodník Adrian Campos spojil síly s italským závodním konstruktérem Dallara Automobili a cílem nové stáje je v příští sezóně porazit alespoň USF1 a Manor GP.

"Naším cílem je být co nejkonkurenceschopnější, nejrychlejší z nových týmů a neustále zlepšovat svojí výkonnost v průběhu sezóny," uvedl Gian Paolo Dallara pro GPWeek.

Aby mohl tým dosáhnout svých cílů, musel začít pracovat na svém voze F1 dlouho předtím, než Mezinárodní automobilová federace rozhodla, kteří z 15 zájemců o vstup budou v příštím roce skutečně závodit.

"S návrhem vozu jsme začali před třemi měsíci. Podstoupili jsme s Camposem to riziko, že pokud naše přihláška nebude přijata, zahodíme tři měsíce práce. Rozhodli jsme se takto, protože by podle nás bylo téměř nemožné navrhnout a sestrojit vůz F1 za krátkou dobu od června do začátku sezóny 2010," řekl Dallara.

Jenomže spory mezi FIA a FOTA vyústily ve změnu pravidel. Nebudou platit ta, podle kterých týmy podávaly přihlášky do šampionátu. Mimo jiné nebude možné podřídit se rozpočtovému stropu, a tím pádem ani získat technické výhody.

"Pokračujeme, jako kdyby se nic nestalo," komentoval zvraty z posledních týdnů Dallara. "Náš vůz bude mít pohon dvou kol, nebude možné dotankovat palivo a nebude mít KERS. Pracovali jsme podle specifikace 2009 a přidali dodatečnou kapacitu pro palivo, podle požadavků pro příští rok."

"Pro náš vůz máme velmi jasné plány a víme, jaké máme v rámci našeho omezeného rozpočtu možnosti."

Campos Meta se tedy vyhne nemalým problémům, protože podle původně zveřejněných technických regulí mohly týmy s rozpočtovým stropem využít pohon všech čtyř kol, pohyblivé zadní křídlo a jiné technické pomůcky. Otázkou však zůstávají motory Cosworth, které s největší pravděpodobností nebudou mít neomezené otáčky, jak původně vyhlásila FIA.

Dallara však prozradil, že jeho tým i nadále s agregáty Cosworth počítá při návrhu vozu: "Rozměry motoru máme již nějakou dobu a velmi nám to pomohlo při návrhu rozhraní motor - šasi a motor - převodovka."

Konečný návrh vozu Campos Meta F1 byl měl mít tým připravený v říjnu letošního roku, s prvními testy počítá v lednu 2010.
Další článek: Kovalainen: McLaren stále neodhalil příčiny svých problémů

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.