Tým ARC Bratislava se po roční pauze vrací do Le Mans

Tým ARC Bratislava se po roční pauze vrací do Le Mans

Česká stopa bude letos ve slavném čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans chybět, díky týmu ARC Bratislava však budou mít o tomto víkendu své želízko v ohni alespoň slovenští fanoušci. Stáj závodícího šéfa Miroslava Konopky se francouzského vytrvalostního maratonu zúčastní ve třídě LMP 2 podruhé během posledních tří let.

V roce 2017 se na okruhu La Sarthe poprvé objevil jasně žlutý prototyp Ligier JS P217 Gibson slovenské stáje z Bratislavy. Konopkův tým si tehdy start v Le Mans vybojoval ziskem mistrovského titulu ve třídě LMP 3 v zimní asijské Le Mans Series. Cesta na start letošního Le Mans probíhala pro ARC Bratislava velmi podobně, byť slovenský tým se tentokráte během zimních měsíců stal šampionem asijské Le Mans Series ve vyšší třídě LMP 2 am.

Před dvěma lety tvořil v Le Mans posádku Miro Konopka s Lotyšen Konstantinsem Calkem a Nizozemcem Rikem Breukersem, letos se však na okruhu La Sarthe ARC Bratislava objeví se značně obměněnou jezdeckou trojicí.

Jedním ze tří pilotů pochopitelně opět bude sedmapadesátiletý Konopka, kterého nově doplní Rus Konstantin Těreščenko. Ten ve své kariéře závodil v GP3, ve formuli Renault 3.5 a zkušenosti se sportovními prototypy nasbíral v evropské Le Mans Series, kde v roce 2018 absolvoval kompletní sezónu s prototypem Dallara P217 Gibson týmu AVF by Adrián Vallés.

Třetím členem posádky slovenské stáje v Le Mans bude švédský pilot Henning Enqvist, kterého, stejně jako Těreščenka, čeká debut na okruhu La Sarthe. Pětadvacetiletý rodák ze Stockholmu má zkušenosti z evropské Le Mans Series jak ze třídy LMP 3, tak z vyšší kategorie LMP 2.

„Vyměnili jsme jezdce, mám nové a mladé kluky. Jsou ale šikovní a po jezdecké stránce to podle mě bude dobré. Tým také opustili nějací členové, jádro ale zůstává stejné. Mám stejné mechaniky, třicet lidí ze Slovenska. Jsou to chlapi, kteří tím žijí, bez toho to nejde,“ řekl o změnách v týmu před letošním Le Mans Miro Konopka pro internetové vydání Sme.

Při první účasti týmu ARC Bratislava v Le Mans s prototypem LMP 2 před dvěma lety trápila žlutý Ligier celá řada technických potíží a Konopkova stáj nakonec slavný závod dokončila na 45. místě. Proto před letošním Le Mans Miro Konopka upozorňuje, že je téměř nemožné klást si nějaké cíle. Vše totiž záleží především na spolehlivosti závodní techniky.

„Naše disciplína je založená na technice a nemůžeme si dopředu klást nějaké cíle. Můžeme klidně skončit poté, co se nám pokazí součástka za dvě eura. Proto bude hlavní nebourat a nemít žádné technické potíže. Budu spokojený, pokud závod dokončíme v první polovině startovního pole,“ řekl Konopka v květnu pro web slovenského deníku Sme.

Během testů v Le Mans o předminulém víkendu obsadil tým ARC Bratislava ve dvacetičlenném poli třídy LMP 2 osmnácté místo. Nejlepší čas se "slovenským" Ligierem 3:34.322 zajel Konstantin Těreščenko. Na nejlepší čas Ho-Pin Tunga s Orecou 07 týmu Jackie Chan DC Racing 3:28.504 ztratila stáj ARC Bratislava téměř šest sekund.

Foto: Asian Le Mans Series

Doporučujeme

Články odjinud