Tvrdé pneumatiky mi zničily závod, říká Sainz

McLaren nadějné startovní pozice v body neproměnil. Sainz se trápil na tvrdých pneumatikách, Norrisovi nedotáhli kolo a později odstoupil.
Tvrdé pneumatiky mi zničily závod, říká Sainz | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Carlos Sainz i celý McLaren měli dobrou kvalifikaci. Na startu se Španěl dostal dokonce před Hamiltona. Pak se ale celý závod sesypal. Sainzovi ublížilo to, co Ricciarda či Hamiltona vyneslo výše – tvrdé pneumatiky. 

Sainz startoval na měkkých pneumatikách (musel, dostal se na nich do Q3). Do boxů zajel v 15. kole a přezul na tvrdé, na kterých se mu ale moc nedařilo. Ve 35. kole proto přezul na střední.

Týmy ze středu pole nemají dostatek prostoru v TV, zlobí se Sainz

Týmy ze středu pole nemají dostatek prostoru v TV, zlobí se Sainz

„Byl to velmi divný závod,“ řekl Sainz pro Movistar+. „Start a stint na měkkých byli dobré, ale pak s tvrdými jsem neměl žádnou přilnavost, žádný rytmus. Neustále jsem klouzal. Zabily závod a my jsme museli zastavit v boxech.“

„Je neuvěřitelné, jak moc jsme trpěli na tvrdých pneumatikách po tak dobrém startu. Musíme analyzovat, co se stalo, proč to tolik klouzlo. Je škoda, že jsme museli jet na dvě zastávky.“

„Bylo to velmi frustrující odpoledne. Na tvrdých jsme šli špatných směrem. V podstatě jsme touto výměnou prohráli závod.“

McLaren odjel z Mexika bez bodu. Těšit ho může alespoň to, že Renault získal „jen“ 5 bodů, což nekompenzuje ani bodovou ztrátu po diskvalifikaci z GP Japonska.

Problematický brzdný systém používáme roky, tvrdí Abiteboul

Problematický brzdný systém používáme roky, tvrdí Abiteboul

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Strategie dvou zastávek nebyla tak špatná. Pneumatiky nás překvapily, říká Binotto

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10