Tvar nosu není z hlediska výkonnosti důležitý, říkají u Ferrari a Toro Rosso

Inženýři dvou italských stájí nepokládají za významné, jak úzkou či širokou příď mají jednotlivé vozy napříč pitlane. Klíč k úspěchu v letošním šampionátu se prý nachází ve zcela jiných oblastech.
Tvar nosu není z hlediska výkonnosti důležitý, říkají u Ferrari a Toro Rosso

Své monoposty pro nadcházející sezonu ukázaly již všechny týmy a my jsme byli svědky několika různých řešení tvarů nosů, které kvůli novým pravidlům nabyly poněkud nezvyklých podob. A zatímco většina startovního pole se rozhodla pro co nejužší koncept, aby tak maximalizovala tok vzduchu proudící pod podlahu, Mercedes a Ferrari se vydaly zcela opačnou cestou.

Podle nového technického ředitele Scuderie Jamese Allisona se však vliv tvarů přídí na aerodynamickou efektivitu monopostů poněkud přeceňuje. “Když se v pitlane rozhlédnete kolem sebe, uvidíte, že na každém voze je jiný nos. Mezi vozy není příliš podobnosti, a důvod, proč tomu tak je, je ten, že pravidla kolem nosu poskytují celkem dost geometrické svobody. Takže ji chcete prozkoumat,“ říká Allison.

“Důvodem, že tu není jednotné řešení, je to, že se v podstatě nejedná o nijak citlivou oblast, a tak zde existuje mnoho odlišných řešení, která fungují.“

“Přišel jsem (do Ferrari) z jiného týmu (Lotus), a ten má velmi agresivní řešení, na němž jsem s týmem pracoval. Tohle auto (F14 T) má zase jiné řešení. Ve skutečnosti toho v nich moc není – jen se o nich dá dobře mluvit, protože jsou hned vepředu,“ dodává.

A podobného názoru je také šéfdesignér Toro Rosso Luca Furbatto. “Myslím si, že celkově nebude letos předek představovat problém. Možná z estetického úhlu pohledu je to celkem dominantní prvek, ale celkově, co se týče výkonnosti, si nemyslím, že to udělá nějak velký rozdíl.“

A jaké že tedy podle něj jsou ony klíčové faktory k úspěchu?

“Myslím si, že letos to rozhodně bude spolehlivost všeho v několika prvních závodech. Co se týče výkonnosti celého balíku, zde bude číslem jedna integrace pohonné jednotky. Také aerodynamika zůstane celkem dominantní, ale méně než v minulosti, jelikož zde existuje balanc mezi aerodynamickým odporem a výkonností z pohledu šetření paliva.“

“Pak je tu váha, jelikož je velmi těžké trefit váhový limit, zejména pokud máte těžkého jezdce. Když jste přetížení, pak to také, z hlediska výkonnosti, představuje velkou ránu,“ uzavírá Furbatto.          

Další článek: Soutěž o DVD s filmem Rivalové má svého vítěze

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)