Tuto podlahu jsme v Kanadě stejně použít nechtěli, ozývá se z Red Bullu

Tuto podlahu jsme v Kanadě stejně použít nechtěli, ozývá se z Red Bullu

Helmut Marko tvrdí, že rozhodnutí FIA o pravidlům nevyhovujících dírách v podlaze RB8 tým během GP Kanady nijak nehandicapuje. Použít toto řešení prý stejně nebylo v plánu.

Díry v podlaze před zadními koly na vozech Red Bullu vyvolaly velký rozruch už během závodního víkendu v Monaku. Několik týmů chtělo dokonce podat oficiální protest FIA, nakonec tak však nikdo neučinil. Nicméně FIA se podlaze týmu mistrů světa podívala na zoubek sama a nakonec ji označila za nevyhovující pravidlům. Red Bull tedy toto řešení už nesmí používat, a to s platností od GP Kanady.

Rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace samozřejmě vzbudilo pochybnosti o tom, jak se s touto novinkou Red Bull takhle narychlo popere. Helmut Marko ale fanoušky ujišťuje, že tato změna nebude mít žádný dopad na výkon týmu v Montrealu.

"Tak jako tak jsme neplánovali použít tuto podlahu v Montrealu," říká Marko. "Připravili jsme jinou konfiguraci a použijeme verzi podlahy bez děr. Tím pádem nepotřebujeme před Kanadou auta upravovat."

Helmut Marko také trvá na tom, že rozhodnutí FIA není namířeno jen proti Red Bullu: "Týkalo se to i jiných týmů, nejen Red Bullu."

Red Bull použil tuto, dnes již nevyhovující, podlahu v GP Bahrajnu, Španělska a Monaka. Tým je zatím jediným, kdo dokázal v letošní sezoně získat dvě vítězství a vede šampionát týmů s náskokem osmatřiceti bodů. Jezdci Sebastian Vettel a Mark Webber mají shodný počet bodů v šampionátu jezdců. Na Fernanda Alonsa ztrácejí pouhé tři body.

Doporučujeme

Články odjinud