Turbulence ze špinavého vzduchu mají dopad i na helmu jezdce, říká Russell | Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Turbulence ze špinavého vzduchu mají dopad i na helmu jezdce, říká Russell

Pilot Mercedesu George Russell tvrdí, že jeho přilba je pravidelně ovlivňována turbulencemi, které vznikají v důsledku proudění vzduchu kolem aktuálních vozů.

O tzv. špinavém vzduchu, který za sebou nechávají současné vozy F1, se v poslední době hovoří čím dál tím více. Ačkoliv nynější technická pravidla, která platí od sezony 2022, měla tomuto jevu zamezovat, postupem času se situace horší tím, jak týmy své vozy vyvíjejí.

V souvislosti se špinavým vzduchem si jezdci většinou stěžují na to, že je pro ně náročné jet blízko za svým soupeřem, což jim následně mj. znesnadňuje předjíždění.

Pilot Mercedesu George Russell se navíc nyní nechal slyšet, že turbulence mají negativní vliv i na jeho komfort ve voze, na což si stěžoval i během GP Japonska.

„Je to tak trochu tématem letošního roku. V tréninku a v kvalifikaci jsem s helmou neměl žádný problém, ale jakmile se dostaneme do závodu, tak se všemi těmi turbulencemi a nárazy v autě s tím trochu bojujeme,“ popsal podle Autosportu Russell, jenž se v Suzuce potýkal také s vibracemi volantu.

„Nevím, čím to bylo. Možná jsem měl malou plošku (na pneumatice, pozn. red.). Ještě se to musí vyhodnotit,“ dodal pilot Mercedesu, který měl na cestě za sedmým místem v Japonsku i menší kontakt s Oscarem Piastrim.

Incidentem z konce závodu se zabývali i sportovní komisaři, ale nakonec se rozhodli žádný trest neudělit.

„Byl to dobrý závod a dobrá bitva. Zřejmě jsem na něj zaútočil až moc pozdě... Měl jsem pocit, že jsem mu dal dost prostoru, ale na vrcholu zatáčky jsem se s ním dostal do kontaktu. Trochu mě překvapilo, že projel zatáčkou rovně, ale nakonec se mi ho podařilo předjet,“ zhodnotil souboj s pilotem McLarenu Russell.

Doporučujeme

Články odjinud