Piloti Lotusu už v prvním stintu zdatně sekundovali některým jezdcům středu pole. U Virginu řeší drobné technické problémy, Liuzzi držel prapor HRT v jejich blízkosti, ale zradilo ho řazení.
Lotus
Jarno Trulli dovezl zelený monopost do cíle Velké
ceny Španělska na osmnáctém místě. "Je pozitivní,
že se mi opět dobře povedl start. Získal jsem
několik pozic a hned se zapojil do závodu. S
měkčími pneumatikami se naše auto samozřejmě
chovalo lépe než s tvrdšími, první stinty byly
dobré," bilancoval spokojeně Ital. Ve druhé
polovině závodu měl ale problémy s výfuky. "To
ovlivnilo chování zadní části vozu. Celkově to pro mě byl dobrý závod. Bojoval jsem jako lev
a vytěžil z vozu maximum." Ital měl radost také ze skutečnosti, že dokázal předjet o celé kolo své soupeře z
Virginu a HRT. Nyní je cílem zlepšit
aerodynamiku. Heikki Kovalainen litoval, že závod
nedokončil. Odstoupil ve 52. kole. "Udělal jsem
chybu ve čtvrté zatáčce a vyjel z tratě. Do té
doby byl závod dobrý. Jarno i já jsme bojovali
uprostřed pole," vzpomínal Fin, který měl rovněž
v pokročilé fázi závodu potíže s pneumatikami.
"Možná jsme měli zajet do boxů dříve. V každém
případě jsme se během tohoto víkendu opět hodně
naučili."
Virgin
Hned za Trullim se umístila dvojice virginů.
Lepší byl Timo Glock, který dojel devatenáctý.
Zajel podle svých slov slušný závod, i když na
startu klesl za Vitantonia Liuzziho a první stint
absolvoval na pneumatikách náchylných k drobným vibracím. "Předjel jsem ho po první
zastávce, pak jsme mohli jet svým tempem. Měli
jsme dobrou strategii, myslím, že z auta jsme
vytěžili maximum," věří Němec. Jérôme d´Ambrosio
dojel dvacátý a byl spokojen především s prvním
stintem. "Pro nás to byl dobrý závod. Musíme se
podívat na menší problém s brzdami, jinak šlo vše
hladce. Tým odvedl skvělou práci se strategií,"
pochvaloval si Belgičan. Šéf týmu John Booth
dodal, že převodovky oproti loňskému roku vydržely celý
cyklus pěti závodů. "To je
výrazné zlepšení. Teď se musíme zaměřit na další
vývoj auta," upozornil.
HRT
Narajn Kartykejan dokončil v Montmeló na posledním
jedenadvacátém místě. "Zejména zadní pneumatiky
rychle odcházely a bylo těžké vůz řídit. Měl jsem
také potíže se sedadlem, spálil jsem si zadek,
bolest byla občas nesnesitelná. Pozitivní je, že
jsem závod dokončil," hodnotil Ind. "Musíme
zjistit, proč jsme byli tak pomalí. Mysleli jsme,
že se naše rychlost zvýší. Oproti předchozím
víkendům bylo naše závodní tempo slabší.
Možná je to tím, že jsme byli díky opotřebení
pneumatik dost přetáčiví." Vitantonio Liuzzi měl
skvělý start i nájezd do první zatáčky a zdolal
několik soupeřů. "Všechno šlo dobře, vyvážení
auta fungovalo, byl jsem před virginy. Ve druhém
stintu jsme ale na zadních kolech ztratili
přilnavost. Pak jsem ucítil problémy s řazením
nahoru, ty se zhoršovaly a nakonec jsem musel
zastavit," rekapituloval Ital nadějně se
vyvíjející závod, který pro něho skončil v 28.
kole. "Musíme zjistit, co se stalo. Je to smůla,
nebýt tohoto problému, mohli jsme bojovat s
virginy až do konce. Je fajn, že Narajn dokončil
závod a nasbírali jsme další cenná data, ale už
je čas začít myslet na závodění a ne na
dojíždění."