Trulliho přibrzdily potíže s výfuky

Trulliho přibrzdily potíže s výfuky

Piloti Lotusu už v prvním stintu zdatně sekundovali některým jezdcům středu pole. U Virginu řeší drobné technické problémy, Liuzzi držel prapor HRT v jejich blízkosti, ale zradilo ho řazení.

Lotus
Jarno Trulli dovezl zelený monopost do cíle Velké ceny Španělska na osmnáctém místě. "Je pozitivní, že se mi opět dobře povedl start. Získal jsem několik pozic a hned se zapojil do závodu. S měkčími pneumatikami se naše auto samozřejmě chovalo lépe než s tvrdšími, první stinty byly dobré," bilancoval spokojeně Ital. Ve druhé polovině závodu měl ale problémy s výfuky. "To ovlivnilo chování zadní části vozu. Celkově to pro mě byl dobrý závod. Bojoval jsem jako lev a vytěžil z vozu maximum." Ital měl radost také ze skutečnosti, že dokázal předjet o celé kolo své soupeře z Virginu a HRT. Nyní je cílem zlepšit aerodynamiku. Heikki Kovalainen litoval, že závod nedokončil. Odstoupil ve 52. kole. "Udělal jsem chybu ve čtvrté zatáčce a vyjel z tratě. Do té doby byl závod dobrý. Jarno i já jsme bojovali uprostřed pole," vzpomínal Fin, který měl rovněž v pokročilé fázi závodu potíže s pneumatikami. "Možná jsme měli zajet do boxů dříve. V každém případě jsme se během tohoto víkendu opět hodně naučili."

Virgin
Hned za Trullim se umístila dvojice virginů. Lepší byl Timo Glock, který dojel devatenáctý. Zajel podle svých slov slušný závod, i když na startu klesl za Vitantonia Liuzziho a první stint absolvoval na pneumatikách náchylných k drobným vibracím. "Předjel jsem ho po první zastávce, pak jsme mohli jet svým tempem. Měli jsme dobrou strategii, myslím, že z auta jsme vytěžili maximum," věří Němec. Jérôme d´Ambrosio dojel dvacátý a byl spokojen především s prvním stintem. "Pro nás to byl dobrý závod. Musíme se podívat na menší problém s brzdami, jinak šlo vše hladce. Tým odvedl skvělou práci se strategií," pochvaloval si Belgičan. Šéf týmu John Booth dodal, že převodovky oproti loňskému roku vydržely celý cyklus pěti závodů. "To je výrazné zlepšení. Teď se musíme zaměřit na další vývoj auta," upozornil.

HRT
Narajn Kartykejan dokončil v Montmeló na posledním jedenadvacátém místě. "Zejména zadní pneumatiky rychle odcházely a bylo těžké vůz řídit. Měl jsem také potíže se sedadlem, spálil jsem si zadek, bolest byla občas nesnesitelná. Pozitivní je, že jsem závod dokončil," hodnotil Ind. "Musíme zjistit, proč jsme byli tak pomalí. Mysleli jsme, že se naše rychlost zvýší. Oproti předchozím víkendům bylo naše závodní tempo slabší. Možná je to tím, že jsme byli díky opotřebení pneumatik dost přetáčiví." Vitantonio Liuzzi měl skvělý start i nájezd do první zatáčky a zdolal několik soupeřů. "Všechno šlo dobře, vyvážení auta fungovalo, byl jsem před virginy. Ve druhém stintu jsme ale na zadních kolech ztratili přilnavost. Pak jsem ucítil problémy s řazením nahoru, ty se zhoršovaly a nakonec jsem musel zastavit," rekapituloval Ital nadějně se vyvíjející závod, který pro něho skončil v 28. kole. "Musíme zjistit, co se stalo. Je to smůla, nebýt tohoto problému, mohli jsme bojovat s virginy až do konce. Je fajn, že Narajn dokončil závod a nasbírali jsme další cenná data, ale už je čas začít myslet na závodění a ne na dojíždění."

Doporučujeme

Články odjinud