Pneumatiky Pirelli přinesly do kvalifikací taktizování, které se nelíbí Jarnovi Trullimu. Italský pilot Lotusu ale uznal, že závody atraktivnější jsou.
Kvalifikace na GP Turecka měla zvláštní průběh, protože piloti Red Bullu vystoupili po prvních měřených kolech ze svých vozů a jen sledovali, jestli je soupeři dokáží překonat. Stejně jako jezdci, kteří první pokusy vynechali, tak ušetřili jednu sadu pneumatik.
"Stejně jako všechno v životě mají i změny ve formuli 1 v roce 2011 svá pro a proti," uvedl Trulli pro La Repubblica. "Pozitivní je, že jsou závody více vzrušující a působivější, což se divákům podle všeho líbí. Negativní je, že jsou Grand Prix méně srozumitelné a od Istanbulu nastalo to, čemu říkám konec kvalifikací."
"Letos poprvé jsme viděli, že ve třetí části kvalifikace se jezdci a týmy snaží kalkulovat a spokojit se s jistými výsledky, místo toho, aby bojovali o pole position jako vždy. Pravda je, že letos je strategie důležitější než obvykle. Například v Istanbulu začal závod ještě dřív, než byl odstartován, a to šetřením pneumatik."
Trulli však přiznává, že je taktizování v kvalifikacích daní za napínavější závody. "Někteří se domnívají, že bylo zničeno něco, co fungovalo. Já bych to takhle nehodnotil. Jen pozoruji, že taková jsou pravidla a jezdci se jim přizpůsobili. Jsou tu pro a proti. A já opakuji, pozitivem jsou lepší závody, které se rozhodují v posledních 10 až 15 kolech v závislosti na strategiích a pneumatikách, zatímco negativem jsou méně zajímavé a více taktické kvalifikace."