Pilot Lotusu Jarno Trulli se domnívá, že pneumatiky Pirelli nejsou problematické kvůli rychlému opotřebení, ale protože výrazně mění chování vozu za jízdy.
Jezdci a týmy už mají poměrně dost zkušeností s novými pneumatikami Pirelli a nejčastěji hovoří o jejich rychlém opotřebení, které bude nutit k většímu počtu zastávek. Jarno Trulli ale v rozhovoru pro Autosprint uvedl, že italské obutí nepovažuje za hotové.
"Myslím, že ve vývoji pořád něco schází, protože pneumatiky stále ještě nejsou vyvážené," řekl. "Myslím, že to je v tuto chvíli ten největší problém. Pirelli říká, že tohle po něm chtěla FIA, aby se pneumatiky rychle opotřebovávaly, ale to není ten problém."
"Dle mého názoru je opotřebení druhotná záležitost ve srovnání s problémy s vyvážením pneumatik. V současnosti totiž vyjedete na trať na nových pneumatikách, které jsou zpočátku nedotáčivé, a po třech kolech je chování opačné, tedy velmi přetáčivé."
Italský pilot Lotusu si také postěžoval, že se pravidla formule 1 mění až moc často, což na jedné straně mate diváky a na straně druhé klade vysoké finanční nároky na týmy. "Můj názor je jasný. Všechny strany by měly jednat jeden nebo klidně i dva roky a pak zavést pravidla, která můžou být revoluční, ale která také zůstanou mnoho let stabilní," dodal.