Jarno Trulli věří, že nový tým Lotus F1 bude důstojně reprezentovat slavnou značku. Heikki Kovalainen chce ukázat, že umí víc, než předvedl u McLarenu.
Jarno Trulli vyměnil tým mamutí automobilky Toyota za podstatně skromnější podmínky ve stáji Lotus F1. Přesto si nemyslí, že by to byla nevýhoda. Toyota byla totiž známá neefektivním hospodařením se svým tučným rozpočtem.
"Lotus je menší, ale z provozního hlediska může být efektivnější než Toyota," řekl Ital pro list Turun Sanomat. "I když nemáme takové prostředky, máme zkušenosti. Jediný problém je čas." V souvislosti s Toyotou je zajímavé připomenout, že v jejím týmu pracovali také tři současní klíčoví technici Lotusu - konstruktér Mike Gascoyne a inženýři Dieter Gass a Gianluca Pisanello.
Anglicko-malajský tým představí svůj monopost až 12. února v Londýně. O den později Trulli předvede pár demonstračních kol v Silverstone. Poté se Lotus F1 přesune na testy do Jerezu, které proběhnou 17. až 20. února. První dva oficiální španělské testy stáj vynechá, protože ještě nebude mít k dispozici některé náhradní díly.
"Pokud bychom měli problémy, testy by pro nás skončily. Víme, že při třetím testu budeme schopni jet s autem na hraně," vysvětluje druhý jezdec Lotusu F1 Heikki Kovalainen nepřítomnost týmu ve Valencii a Jerezu.
I přes tyto problémy je Trulli s přípravami spokojený. Podle pětatřicetiletého rodáka z Pescary je na tom Lotus F1 lépe, než jezdec doufal. "Máme moderní továrnu v Hinghamu, kde se stavěly vozy MG pro Le Mans. Máme tu všechno, můžeme tu vyrábět uhlíková vlákna, máme výborný aerodynamický tunel. Naším prvním cílem je důstojně reprezentovat jméno Lotus. Je to dlouhodobý projekt," vysvětluje Ital, který by chtěl pravidelně bojovat o body.
To nejlepší chce z týmu i vozu dostat také Kovalainen. "Nevidím důvod, proč by výsledky neměly přijít," říká.
Finský pilot se na nové angažmá těší. Poslední dva roky prožil ve stínu Lewise Hamiltona u McLarenu a svým kritikům chce ukázat, že dokáže jezdit lépe. Momentálně je v povědomí spíše jako slušná týmová dvojka než možný kandidát na titul. A to chce změnit. "Z McLarenu jsem nevytěžil maximum, ale nemyslím si, že by byly oblasti, ve kterých bych se potřeboval výrazně zlepšit. Někteří říkají, že jsem dobrý v kvalifikacích a horší v závodech, ale tak to bylo jen u McLarenu," svěřil se pro The Sun.
"Pokud se podíváte na mé výsledky s Renaultem v roce 2007, mé výkony v závodech byly často velmi dobré. Myslím, že z Renaultu jsem dostal víc než z McLarenu. Teď jsem odhodlaný odvést dobrou práci pro svůj nový tým," dodal.
Filip Fikejz