Trulli je hodně naštvaný na Sutila kvůli manévru z úvodu závodu

Zachoval se velmi nebezpečně.

Jarno Trulli odpovídal na otázky o kolizi s Adrianem Sutilem z úvodu Grand Prix Brazílie.

Zdá se, že jste pořád naštvaný kvůli tomu, co se stalo s Adrianem Sutilem.
Jarno Trulli: "Nejsem naštvaný kvůli výsledku, ale kvůli tomu manévru, který byl extrémně, extrémně nebezpečný. Víme, že to je zatáčka, v které se jede na plný plyn a on mi měl nechat dost prostoru, abych nemusel na obrubník. Jeli jsme na šestý rychlostní stupeň a měli jsme štěstí, že se nikdo nezranil. Ale bylo to opravdu špatné."

Adrian říká, že vás ve zpětném zrcátku neviděl.
JT: "Ano, protože jsem byl vedle něj! A proč se tedy bránil na vnitřní stopě? Věděl, že z té zatáčky vyjel pomalu kvůli Kimimu Räikkönenovi. Nevěděl jsem, co se stalo Räikkönenovi. Viděl jsem, že najednou zpomalili. Řekl jsem si, že bych se mohl před Sutila dostat, měl jsem mnohem větší rychlost. On najel na vnitřek, tak jsem zvolil vnější stopu a dostal se vedle něj. Palubní kamera z vozu ukazuje, že moje přední kolo bylo vedle jeho kola, takže pokud se díval dozadu, nebyl jsem tam."

"Možná řekne, že jel závodní stopu. Ano, ale já jsem v tomto případě byl také v závodní stopě. Takže když se rozhodnete zůstat na vnitřku, pak tam zůstaňte. Nevyjíždějte ven, protože tam jsem já a můžete mě tam vidět. Problém byl ten, že mě vytlačil na obrubník. A jakmile jsem byl na obrubníku, úplně jsem ztratil kontrolu nad vozem. A zezadu jsem do něj narazil, protože jakmile jsem byl na obrubníku, vůz ztratil stabilitu. Ubral jsem a pak jsem do něj narazil, i když jsem v tu dobu byl vedle něj."

Potřebují někteří jezdci plácnout přes prsty?
JT: "Hned po nehodě jsem mluvil s Fernandem Alonsem, protože tu nehodu viděl. Řekl, že je Sutil naprostý blázen. To, co udělal, bylo šílené. Protože jsme jeli tak 250 - 260 km/h, naplno na šestku. Na rovince, i když se trochu točí, jezdíme naplno na mokru i suchu. Nemůžete někoho takhle vytlačit. Kdyby tam byla zeď, okamžitě bych do ní narazil. Poslal mě za obrubník."

Takže nepřijímáte jeho omluvu, že vás neviděl, což udal jako důvod, proč se hnul do strany?
JT: "No, asi si myslel, že jsem opravdu hloupý. Ale problém je ten, že najel na vnitřek, aby se bránil, protože věděl o tom rozdílu rychlostí, jelikož měl problémy s vozem před sebou. Když se něco takového stane, první věc, co uděláte, je, že se podíváte do zrcátek a snažíte se bránit, protože víte, že někdo přijede."

"Proto najel na vnitřek a já na vnějšek. Z televizních záběrů a palubních kamer je jasně vidět, že jsem byl vedle něj. Tak proč vyjel na vnější stopu a vytlačil mě na obrubník. Můžu akceptovat, že mě neviděl v zrcátku, ale v tu chvíli tam ani neměl koho vidět."

I když říká, že vás vůbec neviděl...
JT: "Ne, ne, ne. No tak. To je nemožné. Rozdíl rychlostí byl moc velký. Dá se očekávat, že k vám někdo rychle přijede. To se také stalo. V záběru před čtvrtou zatáčkou je vidět, že jsem byl tři délky za ním. Díky tomu si můžete udělat představu, protože záběr z úseku mezi čtvrtou a pátou zatáčkou není. Další záběr je za pátou zatáčkou a je vidět, že v páté zatáčce jsem byl už vedle něj. Takže co se stalo mezi čtvrtou a pátou zatáčkou?"

"To, co vám říkám. Ztratil tři délky vozu, protože málem narazil do Kimiho. Takže ubral a asi musel i brzdit, protože rozdíl rychlostí mezi ním a mnou byl hodně velký. Dokážu pochopit, že bránil pozici jízdou na vnitřku, ale je třeba mi nechat dost místa, abych mohl projet kolem. Když víte, že jedu mnohem rychleji než vy."

"Dokážete si to představit? Vím, že jste rychlejší než já, takže jedu na vnitřek, snažím se vás vytlačit ven a ignoruju, že tam jste? Je to zatáčka, která se snadno jede na plný plyn. Nemůžete očekávat, že tam někdo ubere, dokonce ani na vnějšku. Tu zatáčku můžou projet tři auta vedle sebe."

Je to nejhorší incident tohoto typu, který jste ve formuli 1 kdy viděl?
JT: "Upřímně řečeno, ano. Proto jsem byl poté tak hrozně rozčílený, když jsem vyskočil z vozu. Může se stát závodní incident, že do sebe narazíme, nebo se dostanou do kontaktu kola. Ale když to někdo udělá úmyslně ve vysoké rychlosti, je to šílené. To si nemůžete dovolit. Je to tam jako rovinka, jedete naplno a on mě v podstatě poslal na obrubník a trávu, když jsem byl na rovince. Omluva se nedá přijmout, je mi líto. Každému v paddocku je jasné, že tohle si dovolit nemůžete."

Za všechny ty roky ve formuli 1 jste nebyl nikdy tak naštvaný.
JT: "Víte proč, protože to bylo nebezpečné. Ztratil jsem kontrolu nad vozem hned na obrubníku. Byl jsem vedle něj a on mě vytlačil na obrubník, byl pořád na vnitřku. Jeli jsme naplno. Byli jsme na rovince, ne v zatáčce. Měl jsem obavy, když jsem se roztočil, jestli mě někdo netrefí."

A viděl jste, co se stalo poté, když vzal Sutil s sebou Alonsa?
JT: "Toho jsem se bál. Na rovince nemůžete při 260 km/h hrát tuhle hru."

Jel byste stejně, kdyby se jednalo o jiného jezdce? Protože Adrian tvrdí, že ho ostatní nerespektují, protože je pilot Force India.
JT: "Respektuji v paddocku všechny. Jsem ten první, kdo má respekt pro všechny v tomto paddocku. Ale to, co udělal, bylo šílené. A zeptejte se na to jakéhokoliv jezdce v paddocku, zeptejte se Alonsa, který byl hned za mnou. Řekl mi, že to byl šílený manévr. Nemůžete někoho takhle vytlačit na rovince, v plné rychlosti 260 km/h, přímo na trávu. Je to nepřijatelné, no tak."

John Howett řekl, že jste mohli získat umístění na stupních vítězů.
JT: "Ano, naprosto s tím souhlasím. Možná bychom bojovali i o vítězství, protože v pátek jsem byl velmi rychlý a konkurenceschopný. Měl jsem dost paliva. Strategie byla dobrá. Start byl dobrý, takže jsem mohl bojovat o vítězství. Vůz byl celý víkend dobrý."

Jak můžete závodit proti někomu, komu takhle nevěříte?
JT: "V paddocku ho myslím všichni znají, protože je pořád zapletený do nějakých incidentů. Ale tady šlo o základní principy. Můžete najet do zatáčky, brzdit později na vnějšku nebo vnitřku a mít kolizi. Můžete tvrdit, že to byl závodní incident. Ale vytlačit někoho na rovince, protože to byla rovinka... Snažit se někoho vytlačit ven na obrubník v 260 km/h, na to musíte být opravdu blázen. Musíte být blázen."

FIA nic neudělala, bude to teď řešit GPDA (Asociace jezdců Grand Prix)?
JT: "Určitě o tom budeme hovořit, tím jsem si jistý, protože je to nepřijatelné. A jezdec za mnou, Alonso, řekl, že to bylo šílené."

Další článek: Žalobu Flavia Briatoreho na FIA projedná soud na konci listopadu

23:03 | Correa už není v umělém spánku, i když ještě nebyl zcela probuzen. Jakmile budou vyléčeny problémy s plícemi, čekají ho další operace nohou.
17:27 | Pérez napomenut za incident s Magnussenem.
16:35 | Pérez předvolán před komisaře za incident s Magnsussenem ve druhém tréninku.
19. září | Matevos Isaakjan nahradí u českého týmu Charouz zraněného Correu. Rus jezdil dříve v GP3, formuli 3.5 a ve WEC.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink Hamilton (1:38.773)
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10