Trulli i přes dobrý výsledek nezakrývá mírné zklamání

Propad z medailových pozic přišel kvůli špatné volbě pneumatik.

Před závodem tým Brawn GP považoval za nejvážnějšího soupeře Jarna Trulliho. V divokém, deštěm smáčeném závodě se skutečně potvrdila dobrá forma týmu Toyota. Jarno Trulli dojel na čtvrtém místě, Timo Glock se dokonce podíval na stupně vítězů, skončil třetí.

"Byl to složitý závod, ale musím říct, že nakonec to byl jeden z nejlepších závodů, jaké jsem kdy odjel. Trápil jsem se na startu, netuším, proč jsme přišli o tolik pozic. V první zatáčce se přede mě dostali Kimi Räikkönen a Fernando Alonso. Nevím, kde se tam vzali. Myslím, že na konci prvního kola jsem byl až osmý.

V provozu to opravdu nebylo jednoduché. Po pěti nebo šesti kolech se obloha začínala zatahovat. Proto jsem se pořád ptal, jestli bude pršet. Řekli mi, že se rozprší během několika minut. Trvalo to ale mnohem déle a schylovalo se k mojí první zastávce v boxech. Říkal jsem si, že bychom mohli zariskovat a obout přechodné pneumatiky. Viděl jsem vůz Ferrari, který brzy obul pneumatiky do mokra a bylo mi jasné, že se zničí.

Nakonec jsem tedy řekl, ať to riskneme a nasadíme přechodné pneumatiky. Vyplatilo se. V posledních dvou kolech to za safety carem bylo trochu zmatené. Když jsem byl v boxech, inženýr mi řekl, že jsem v tom okamžiku byl ve vedení závodu. Chtěl jsem tedy šetřit pneumatiky.

Pak jsem viděl Jensona, jak vyjel přede mnou, takže jsem byl druhý. Když jsem vyskočil z auta, všichni mi říkali, že jsem na druhé pozici. Nakonec jsem se ale dozvěděl, že jsem třetí. Doufám, že mi tahle pozice zůstane," řekl šťastný Timo Glock.

Jarno Trulli podtrhl dobrý výsledek Toyoty čtvrtým místem.

"Mám za tým velkou radost. Mám ale pocit, že jsem měl tenhle víkend trochu smůlu. Pole position mě minula o jednu desetinu a dnešní závod také mohl dopadnout ještě o něco lépe. Bojoval jsem vpředu a pral se s Rosbergem o vedení. Trošičku mě zlobila přilnavost.

Pak přišel déšť a tým se rozhodl zvolit konvenčnější přístup, proto jsme nasadili pneumatiky do extrémního mokra. Z aut s touto směsí bylo to mé nejrychlejší, ale nebylo to moc platné, protože po dvou kolech byly gumy prakticky zničené. Timo byl v té době na přechodných pneumatikách, což bylo v dané situaci lepší volbou. Měl jsem trošku smůlu, ale při zpětném pohledu se všechno snáze hodnotí. Nechtěl bych z toho někoho vinit. Je škoda, že nám takhle těsně unikly stupně vítězů, i tak je to ale pro tým skvělý výsledek."

 

Diskuze (9) Další článek: Rosbergovi déšť moc štěstí nepřinesl
13:10 | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
8:17 | odkaz
8:14 | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10