Trulli: F1 se v posledních letech vydala ošklivým směrem

Týmy současné formule 1 zajímají už jen a pouze peníze, které týmu přinesou "malí" závodníci, zlobí se Ital Jarno Trulli. Podle něj ani smlouvy už nemají takovou váhu jako dříve.
Trulli: F1 se v posledních letech vydala ošklivým směrem

Čím dál více odborníků a také zástupců týmů tvrdí, že balík peněz u zájemců o závodní místo je dominujícím faktorem při rozhodování o tom, zda pilot angažmá získá. A nejen to. Této strategie, tedy spoléhat se na peníze sponzorů se závodníky spojenými, se začínají čím dál více chytat i zavedené týmy.

Jarna Trulliho zlobí, že talent v tomto případě už nehraje žádnou roli.

Nejkřiklavějšími případy letošního ročníku jsou Mexičan Sergio Pérez, který bude závodit pro Sauber, nebo Pastor Maldonado ve Williamsu. Minulý týden potvrdil tým Hispania Racing angažmá Inda Narajna Kartykejana. K němu by nedošlo bez nemalého objemu finančních prostředků, které Kartykejan prostřednictvím svých sponzorů týmu přinese.

Jarno Trulli coby pilot Lotusu navíc naráží na skutečnost, že kontrakty ve formuli 1 znamenají méně a méně.

"V posledních několika letech se formule 1 vydala ošklivým směrem," cituje rozzlobeného Trulliho italská Gazzetta dello Sport. "Kontrakty jsou méně a méně významné. Jedinou zajímavou věcí jsou velké peníze dotlačené 'malými' jezdci.

Lotus bere z nových týmů formuli 1 nejvážněji. Ale i Lotus potřebuje peníze. Musíme šetřit, organizace je skromná, marketingové oddělení není takové, jaké byste našli v některém z top týmů, je těžké udržet se při životě. F1 se vrátila o 20 let zpátky - hodně soukromých týmů a pár automobilek."

Diskuze (48) Další článek: HRT opustil Asociaci týmů formule 1
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10