Trulli: F1 se v posledních letech vydala ošklivým směrem

Týmy současné formule 1 zajímají už jen a pouze peníze, které týmu přinesou "malí" závodníci, zlobí se Ital Jarno Trulli. Podle něj ani smlouvy už nemají takovou váhu jako dříve.
Trulli: F1 se v posledních letech vydala ošklivým směrem

Čím dál více odborníků a také zástupců týmů tvrdí, že balík peněz u zájemců o závodní místo je dominujícím faktorem při rozhodování o tom, zda pilot angažmá získá. A nejen to. Této strategie, tedy spoléhat se na peníze sponzorů se závodníky spojenými, se začínají čím dál více chytat i zavedené týmy.

Jarna Trulliho zlobí, že talent v tomto případě už nehraje žádnou roli.

Nejkřiklavějšími případy letošního ročníku jsou Mexičan Sergio Pérez, který bude závodit pro Sauber, nebo Pastor Maldonado ve Williamsu. Minulý týden potvrdil tým Hispania Racing angažmá Inda Narajna Kartykejana. K němu by nedošlo bez nemalého objemu finančních prostředků, které Kartykejan prostřednictvím svých sponzorů týmu přinese.

Jarno Trulli coby pilot Lotusu navíc naráží na skutečnost, že kontrakty ve formuli 1 znamenají méně a méně.

"V posledních několika letech se formule 1 vydala ošklivým směrem," cituje rozzlobeného Trulliho italská Gazzetta dello Sport. "Kontrakty jsou méně a méně významné. Jedinou zajímavou věcí jsou velké peníze dotlačené 'malými' jezdci.

Lotus bere z nových týmů formuli 1 nejvážněji. Ale i Lotus potřebuje peníze. Musíme šetřit, organizace je skromná, marketingové oddělení není takové, jaké byste našli v některém z top týmů, je těžké udržet se při životě. F1 se vrátila o 20 let zpátky - hodně soukromých týmů a pár automobilek."

Další článek: HRT opustil Asociaci týmů formule 1

13:57 | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.
4. května | Alfa Romeo nasadí Kubicu do pátečního tréninku + testů 18palcových pneumatik Pirelli po víkendu.
3. května | Ve Španělsku bude 1000 fanoušků. Půjde o vylosované členy místního klubu.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00