Zastávky v boxech budou od letošní sezony jiné. Před zákazem tankování totiž měli kluci s pneumatikami a vzduchovými pistolemi prostor pro chybu. Nyní už ne.
Po testovacích jízdách v sobotu večer hoši z Virginu museli podstoupit pod vedením jejich šéfmechanika sérii pitstopů. V autě seděl jeden z kolegů, pravděpodobně šťastný, že se jen vozí a nemusí nic dělat.
Tři mechanici u každého kola, jeden vepředu, který zvedá auto, muž s lízátkem a muž vzadu, který také zvedá auto. Plus dva, kteří pomáhají auto roztlačovat.
Odborníci říkají, že pitstop bude trvat tři vteřiny. Takového času se ale Virginu dosáhnout nedaří. Zjeména muž s pneumatickou pistolí u levého zadního kola má vůbec problém trefit se na středový šroub kola!
Ještě vloni bylo nejdéle trvající položkou pitstopu tankování. To znamená, že mechanici pracující na kolech nemuseli tolik spěchat. Letos to ale budou oni, kteří budou rozhodovat závody. Stačí nekvalitně upevněný šroub, akce se musí dodělávat a to může trvat klidně dvě tři extra vteřiny.
Šéfmechanik chodí kolem auta, radí svým lidem, opravuje. "Přípraveni? Znovu." A znovu, a znovu. Když odpor utahovaného šroubu dosáhne určité úrovně odporu, začne pistole vydávat onen kulometný zvuk, vedle samotného zvuku motoru ten nejkrásnější na okruhu formule 1.
"Prst na spoušti po dvě sekundy, ne dvacet!" huláka šéfmechanik na mladíka u pravého zadního kola. Vše tým natáčí na kameru, aby se na záznam mohli všichni podívat a hledat možnosti ke zlepšení. "Znovu!"
Stačilo patnáct, dvacet pokusů a zlepšení je rozhodně znát. Pistolník nečeká, až kolega nasadí kolo, ale přikládá pistoli ke kolu, když je ještě ve vzduchu a už je připraven zmáčknout spoušť. Natažená ruka na signál "hotovo" je u všech čtyř kol čím dál dříve.
"Znovu!"
Tady se ještě chyby dají odpustit, neznamenají žádnou škodu. Za 14 dní v Bahrajnu to bude ale jiné. Toto je formule 1. A co to dá naučit se jen pořádně utáhnout šroub!