Staňkovi překazily všechny šance problémy s motorem v kvalifikaci.
Tři poslední závodní víkendy ve Španělsku, Rakousku a Velké Británii byly pro Trident výsledkově velkou tragédií. A jelikož se jednalo o tři závodní víkendy ihned po sobě, tým neměl ani čas na problémech zapracovat. Nyní se ale zdá, že Trident dokázal čtrnáctidenní přestávku mezi Velkou Británii a Maďarskem plně zužitkovat a opět se stát konkurenceschopným.
Už v pátek si Roman Staněk pochvaloval, že konečně zjistili, jak s autem zacházet po mechanické stránce. Což jeho kolegu Richarda Verschoora ihned vyneslo na desáté místo v kvalifikaci – tedy pole position pro dnešní sprint. Českého pilota ale naopak postihly problémy s motorem, takže v kvalifikaci skončil až jako dvacátý.
Do dnešního sprintu se na okruhu Hungaroring do první startovní řady vedle Verschoora postavil Maini. Druhou startovní řadu obsadil Maloney a Antonelli, třetí Hauger a Martins. Do čtvrté řady se postavil Bortoleto a vedoucí pilot průběžného pořadí Hadjar. Pátá startovní řada patřila Fittipaldimu a vítězi kvalifikace Aronovi.
Maloney zůstal stát na roštu už při nájezdu do zahřívacího kola, takže byl nucen startovat z boxové uličky.
Po zhasnutí červených světel se vedení ujal Verschoor, ale ihned na něj útočil velmi rychlý Antonelli, který jezdil na měkčí a rychlejší směsi pneumatik.
Pilot Tridentu si pro tuto chvíli svou vedoucí pozici uhlídal. Ale Antonelliho měl stále za sebou. Za bojující dvojicí se seřadili piloti v pořadí Maini, Martins, Hauger, Hadjar, Bortoleto a Fittipaldi.
Ve čtvrtém kole se značně rychlejšímu Antonellimu podařilo Verschoora předjet a ujal se vedení. Chvíli to vypadalo, že na pilota Tridentu bude útočit i Maini, ale nestalo se tak.
Piloti na čele tedy jezdili poměrně poklidný závod. A pak už to byla jen otázka pneumatik. Antonellimu totiž začaly jeho měkké pneumatiky rychle odcházet, dělal chyby, díky nimž se mu Verschoor na tvrdé směsi rychle přiblížil, a několikrát na něj i zaútočil.
Až nakonec Antonelli projel zatáčku až příliš široce a Verschoor se tak znovu vrátil do vedení.
Pilot Premy se propadl až na čtvrté místo za Martinse a tým ho nakonec povolal do boxů na výměnu pneumatik. Nebyl ale rozhodně sám, stejné problémy postihly i Dürksena, Bortoleta a O´Sullivana. Fittipaldimu, který se v dobře rozjetém závodě posunul z devátého místa na páté, se dokonce pneumatika rozsypala rovnou v závodě.
Verschoor, jehož tým správně vsadil na tvrdší sadu pneumatik, si tak již nikým neohrožován konečně dojel pro své první letošní vítězství. Na nejvyšší stupeň se sice postavil již letos v Džiddě, následně byl ale diskvalifikován.
Druhý dnes skončil Maini a třetí Martins. Za zmínku stojí i postup Barnarda z AIX Racing. Ten si po startu ze 17. pozice vybojoval bod za osmé místo. Staněk tentokrát skončil jako šestnáctý.
Aktualizace:
Richard Verschoor letos podruhé přišel o vítězství a podruhé byl diskvalifikován. Tentokrát je příčina stejná jako vloni v Austinu u Leclerca a Hamiltona – tedy příliš opotřebovaná deska na podlaze vozu.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Kush Maini |
Invicta Racing |
1.575 |
28 |
2 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
11.139 |
28 |
3 |
Isack Hadjar |
Campos Racing |
16.580 |
28 |
4 |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
26.218 |
28 |
5 |
Franco Colapinto |
MP Motorsport |
27.736 |
28 |
6 |
Paul Aron |
Hitech Pulse-Eight |
34.400 |
28 |
7 |
Taylor Barnard |
PHM AIX Racing |
39.026 |
28 |
8 |
J.M.Correa |
DAMS Lucas Oil |
42.479 |
28 |
9 |
Jak Crawford |
DAMS Lucas Oil |
50.929 |
28 |
10 |
Oliver Bearman |
Prema Racing |
54.188 |
28 |
11 |
Rafael Villagómez |
Van Amersfoort Racing |
55.596 |
28 |
12 |
Ritomo Mijata |
Rodin Motorsport |
56.240 |
28 |
13 |
Zane Maloney |
Rodin Motorsport |
56.488 |
28 |
14 |
A.K.Antonelli |
Prema Racing |
56.683 |
28 |
15 |
Roman Staněk |
Trident |
56.877 |
28 |
16 |
Gabriel Bortoleto |
Invicta Racing |
57.648 |
28 |
17 |
Pepe Martí |
Campos Racing |
59.012 |
28 |
18 |
Joshua Duerksen |
PHM AIX Racing |
1:01.397 |
28 |
19 |
Zak O:Sullivan |
ART Grand Prix |
1:06.277 |
28 |
20 |
Amaury Cordeel |
Hitech Pulse-Eight |
1:07.438 |
28 |
21 |
Enzo Fittipaldi |
Van Amersfoort Racing |
|
27 |
DSQ |
Richard Verschoor |
Trident |
44:27.360 |
28 |