Tři sezóny s Hondou: Alonso kvůli motoru nedokončil 22 % závodů

Tři sezóny s Hondou: Alonso kvůli motoru nedokončil 22 % závodů

Engine problem! Fernando Alonso tohle musel v posledních letech říct častěji, než je v královně motorsportu zdrávo. Kolikrát ho ze závodu vyřadil problém s pohonnou jednotkou?

Spolupráce mezi McLarenem a Hondou se po třech letech rozpadla. Japonci nedokázali postavit pohonnou jednotku, která by konkurovala svým výkonem Mercedesu a Ferrari. Problémy ale byly také se spolehlivostí.

Fernando Alonso musel kvůli motoru od sezóny 2015 odstoupit ze závodu celkem 11krát. To je ale jen jedna strana mince. Do statistik se nepočítají problémy v kvalifikaci nebo penalizace za překročení komponent pohonné jednotky.

Počet odstoupení kvůli motoru ve srovnání s celkovým počtem závodů:

  • Minardi (2001): 6,25 %
  • Renault (2003-2006): 7,1 %
  • McLaren (2007): 0 %
  • Renault II (2008-2009): 5,7 %
  • Ferrari (2010-2014): 3,1 %
  • McLaren II (2015-dosud): 22,3 %

Odstoupení ze závodu kvůli motoru

Rok Tým Grand Prix Problém
2001 Minardi Francie motor
2003 Renault Rakousko motor
2003 Renault Francie motor
2003 Renault USA motor
2003 Renault Japonsko motor
2006 Renault Itálie motor
2008 Renault Španělsko motor
2009 Renault Maďarsko pal. pumpa
2010 Ferrari Malajsie motor
2014 Ferrari Itálie pohonná jednotka
2014 Ferrari Japonsko elektronika
2015 McLaren Malajsie pohonná jednotka
2015 McLaren Monako přehřátí
2015 McLaren Kanada výfuk
2015 McLaren Itálie elektronika
2015 McLaren Mexiko pohonná jednotka
2016 McLaren Španělsko pohonná jednotka
2016 McLaren Rakousko pohonná jednotka
2017 McLaren Bahrajn motor
2017 McLaren Kanada motor
2017 McLaren Velká Británie palivová pumpa
2017 McLaren Belgie motor

Počty odstoupení kvůli motoru v jednotlivých sezónách

284778117

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud