Tři sezóny s Hondou: Alonso kvůli motoru nedokončil 22 % závodů

Engine problem! Fernando Alonso tohle musel v posledních letech říct častěji, než je v královně motorsportu zdrávo. Kolikrát ho ze závodu vyřadil problém s pohonnou jednotkou?
Tři sezóny s Hondou: Alonso kvůli motoru nedokončil 22 % závodů

Spolupráce mezi McLarenem a Hondou se po třech letech rozpadla. Japonci nedokázali postavit pohonnou jednotku, která by konkurovala svým výkonem Mercedesu a Ferrari. Problémy ale byly také se spolehlivostí.

Fernando Alonso musel kvůli motoru od sezóny 2015 odstoupit ze závodu celkem 11krát. To je ale jen jedna strana mince. Do statistik se nepočítají problémy v kvalifikaci nebo penalizace za překročení komponent pohonné jednotky.

Počet odstoupení kvůli motoru ve srovnání s celkovým počtem závodů:

  • Minardi (2001): 6,25 %
  • Renault (2003-2006): 7,1 %
  • McLaren (2007): 0 %
  • Renault II (2008-2009): 5,7 %
  • Ferrari (2010-2014): 3,1 %
  • McLaren II (2015-dosud): 22,3 %

Odstoupení ze závodu kvůli motoru

Rok Tým Grand Prix Problém
2001 Minardi Francie motor
2003 Renault Rakousko motor
2003 Renault Francie motor
2003 Renault USA motor
2003 Renault Japonsko motor
2006 Renault Itálie motor
2008 Renault Španělsko motor
2009 Renault Maďarsko pal. pumpa
2010 Ferrari Malajsie motor
2014 Ferrari Itálie pohonná jednotka
2014 Ferrari Japonsko elektronika
2015 McLaren Malajsie pohonná jednotka
2015 McLaren Monako přehřátí
2015 McLaren Kanada výfuk
2015 McLaren Itálie elektronika
2015 McLaren Mexiko pohonná jednotka
2016 McLaren Španělsko pohonná jednotka
2016 McLaren Rakousko pohonná jednotka
2017 McLaren Bahrajn motor
2017 McLaren Kanada motor
2017 McLaren Velká Británie palivová pumpa
2017 McLaren Belgie motor

Počty odstoupení kvůli motoru v jednotlivých sezónách

Klepněte pro větší obrázek

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (58) Další článek: Je to oficiální: Aston Martin se stane hlavním sponzorem Red Bullu
17. července | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.
17. července | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
17. července | odkaz
17. července | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10