Engine problem! Fernando Alonso tohle musel v posledních letech říct častěji, než je v královně motorsportu zdrávo. Kolikrát ho ze závodu vyřadil problém s pohonnou jednotkou?
Spolupráce mezi McLarenem a Hondou se po třech letech rozpadla. Japonci nedokázali postavit pohonnou jednotku, která by konkurovala svým výkonem Mercedesu a Ferrari. Problémy ale byly také se spolehlivostí.
Fernando Alonso musel kvůli motoru od sezóny 2015 odstoupit ze závodu celkem 11krát. To je ale jen jedna strana mince. Do statistik se nepočítají problémy v kvalifikaci nebo penalizace za překročení komponent pohonné jednotky.
Počet odstoupení kvůli motoru ve srovnání s celkovým počtem závodů:
- Minardi (2001): 6,25 %
- Renault (2003-2006): 7,1 %
- McLaren (2007): 0 %
- Renault II (2008-2009): 5,7 %
- Ferrari (2010-2014): 3,1 %
- McLaren II (2015-dosud): 22,3 %
Odstoupení ze závodu kvůli motoru
Rok |
Tým |
Grand Prix |
Problém |
2001 |
Minardi |
Francie |
motor |
2003 |
Renault |
Rakousko |
motor |
2003 |
Renault |
Francie |
motor |
2003 |
Renault |
USA |
motor |
2003 |
Renault |
Japonsko |
motor |
2006 |
Renault |
Itálie |
motor |
2008 |
Renault |
Španělsko |
motor |
2009 |
Renault |
Maďarsko |
pal. pumpa |
2010 |
Ferrari |
Malajsie |
motor |
2014 |
Ferrari |
Itálie |
pohonná jednotka |
2014 |
Ferrari |
Japonsko |
elektronika |
2015 |
McLaren |
Malajsie |
pohonná jednotka |
2015 |
McLaren |
Monako |
přehřátí |
2015 |
McLaren |
Kanada |
výfuk |
2015 |
McLaren |
Itálie |
elektronika |
2015 |
McLaren |
Mexiko |
pohonná jednotka |
2016 |
McLaren |
Španělsko |
pohonná jednotka |
2016 |
McLaren |
Rakousko |
pohonná jednotka |
2017 |
McLaren |
Bahrajn |
motor |
2017 |
McLaren |
Kanada |
motor |
2017 |
McLaren |
Velká Británie |
palivová pumpa |
2017 |
McLaren |
Belgie |
motor |
Počty odstoupení kvůli motoru v jednotlivých sezónách
Foto: Getty Images / Clive Mason