Tři sezóny s Hondou: Alonso kvůli motoru nedokončil 22 % závodů

Engine problem! Fernando Alonso tohle musel v posledních letech říct častěji, než je v královně motorsportu zdrávo. Kolikrát ho ze závodu vyřadil problém s pohonnou jednotkou?
Tři sezóny s Hondou: Alonso kvůli motoru nedokončil 22 % závodů

Spolupráce mezi McLarenem a Hondou se po třech letech rozpadla. Japonci nedokázali postavit pohonnou jednotku, která by konkurovala svým výkonem Mercedesu a Ferrari. Problémy ale byly také se spolehlivostí.

Fernando Alonso musel kvůli motoru od sezóny 2015 odstoupit ze závodu celkem 11krát. To je ale jen jedna strana mince. Do statistik se nepočítají problémy v kvalifikaci nebo penalizace za překročení komponent pohonné jednotky.

Počet odstoupení kvůli motoru ve srovnání s celkovým počtem závodů:

  • Minardi (2001): 6,25 %
  • Renault (2003-2006): 7,1 %
  • McLaren (2007): 0 %
  • Renault II (2008-2009): 5,7 %
  • Ferrari (2010-2014): 3,1 %
  • McLaren II (2015-dosud): 22,3 %

Odstoupení ze závodu kvůli motoru

Rok Tým Grand Prix Problém
2001 Minardi Francie motor
2003 Renault Rakousko motor
2003 Renault Francie motor
2003 Renault USA motor
2003 Renault Japonsko motor
2006 Renault Itálie motor
2008 Renault Španělsko motor
2009 Renault Maďarsko pal. pumpa
2010 Ferrari Malajsie motor
2014 Ferrari Itálie pohonná jednotka
2014 Ferrari Japonsko elektronika
2015 McLaren Malajsie pohonná jednotka
2015 McLaren Monako přehřátí
2015 McLaren Kanada výfuk
2015 McLaren Itálie elektronika
2015 McLaren Mexiko pohonná jednotka
2016 McLaren Španělsko pohonná jednotka
2016 McLaren Rakousko pohonná jednotka
2017 McLaren Bahrajn motor
2017 McLaren Kanada motor
2017 McLaren Velká Británie palivová pumpa
2017 McLaren Belgie motor

Počty odstoupení kvůli motoru v jednotlivých sezónách

Klepněte pro větší obrázek

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (58) Další článek: Je to oficiální: Aston Martin se stane hlavním sponzorem Red Bullu
14:40 | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10