Tři sady a (skoro) volný výběr týmů, Pirelli zveřejnilo podrobnosti

Patrně jako první s tímto nápadem přišla Force India. Po měsících diskusí máme už velkou novinku zakotvenou v pravidlech a to poté, co vše schválila včera v Paříži Světová rada motorsportu.
Tři sady a (skoro) volný výběr týmů, Pirelli zveřejnilo podrobnosti

Dnes máme dva druhy pneumatik –  slicky (do sucha) a pneumatiky „do deště“ (přechodné a do mokra). Ty „do deště“ se nezmění. Pirelli je bude vozit na závody ve stejném množství jako dosud.

Celkový počet sad slicků zůstane také stejný. Každý jezdec dostane na tréninky, kvalifikaci a závod 13 sad slicků. Do konce letošního roku bylo těchto 13 sad složeno ze dvou směsí. Od roku 2016 ale přijde změna:

  • Pirelli vybere pro závodní víkend tři druhy směsí (třeba měkkou, střední, tvrdou). Na výběr bude nově z pěti směsí, neboť přibude purpurová ultraměkká sada, kterou ale Pirelli bude vybírat jen pro městské okruhy.
  • Z tří směsí vybere Pirelli dvě pro závod. Jezdec musí v závodě využít alespoň jednu z nich. Alokované dvě sady mohou být ze dvou různých směsí. Pro každý tým bude výběr nejspíše stejný. Kromě toho bude vybrána jedna měkčí směs, která musí být využitá pouze ve třetí části kvalifikace.
  • 13-2-1 je 10. Každý tým tak může vybrat 10 směsí (ze tří nominovaných) a nahlásit to v termínu FIA. Ta to přepošle Pirelli, aby dodavatel věděl, jaké směsi má na víkend vyrobit a přivést. Volba bude utajena do období dvou týdnů před závodem.
  • V závodě musí být nasazeny alespoň dvě různé směsi pneumatik. 
  • Každý tým může zvolit odlišnou volbu pro každého z jezdců. Přidělení konkrétních pneumatik bude jako dosud náhodné dle čárového kódu.

V platnosti zůstává jako dosud povinnost pneumatiky postupně vracet. Tak už to funguje nyní. Nově to bude probíhat takto:

  • Týmy budou muset vrátit jednu (jakoukoliv) sadu po 40 minutách prvního tréninku.
  • Jednu sadu po konci prvního tréninku.
  • Dvě sady po konci druhého tréninku.
  • Dvě sady po konci třetího tréninku.
  • Na konci kvalifikace se musí vrátit měkčí sada, kterou Pirelli nominovalo pro třetí část kvalifikace.

Sady, které Pirelli přidělilo pro závod samozřejmě vracet nelze. Tým ale může v závodě použít jen jednu (minimálně jednu), přičemž je jedno, která to bude.

Do závodu budou jezdci stejně jako nyní startovat na sadě, na které ve druhé části kvalifikace zajeli nejrychlejší čas. Ti, kteří se do třetí části nedostanou, mohu využít i extra sadu pro Q3.

Foto: Pirelli

Další článek: Ztrátu Red Bullu bude stahovat švýcarské inženýrství

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00