Tři názvy, tři barvy. Pirelli příští rok zjednoduší svou nabídku

Mario Isola potvrdil, že Pirelli v příštím roce zjednoduší nomenklaturu. Budeme mít jen měkkou, střední a tvrdou směs.
Tři názvy, tři barvy. Pirelli příští rok zjednoduší svou nabídku

Na konci letošní sezóny se rozloučíme se superměkkou, ultraměkkou či hyperměkkou. Od roku 2019 budeme mít jen tři směsi: měkkou, střední a tvrdou. O barvách se ještě nerozhodlo, ale pravděpodobně půjde o červenou, žlutou a bílou.

Na každém okruhu jsou samozřejmě požadavky na pneumatiky jiné. Měkká na jednom okruhu tak bude mít jinou tvrdost než měkká na jiném okruhu.

Pirelli připraví ještě sekundární terminologii. Fanoušci, které to zajímá, se tak o skutečné tvrdosti pneumatik dozví. Nejměkčí směsi ale budeme každý víkend říkat měkká, prostřední střední a té nejtvrdší tvrdá. 

„Takový je plán, řekl Isola. „Mohu potvrdit, že jsem provedl veškerá šetření v rámci společnosti, abych pochopil, zda je to možné, protože samozřejmě existují důsledky pro výrobu, logistiku, to jak řídíme pneumatiky a také pro marketing.“

„Provedl jsem vyšetřování se všemi odděleními, abychom se ujistili, že neděláme něco špatného. Potvrzuji, že je to možné. Jména jsou zřejmá – tvrdá, střední a měkká, barvy se stále diskutují. “

Zjednodušení stávající nomenklatury je jedním z požadavků výběrového řízení pro období 2020 až 2023, takže Pirelli nebylo nuceno provést změny dříve. 

„Byla to žádost F1 a FIA, takže jsme provedli nezbytné změny, abychom toho dosáhli již v roce 2019. Dalším krokem bude definice barev a oficiální prezentace.“

Diskuze (1) Další článek: Fotogalerie: Pátek před GP Belgie 2018
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.