Tři motory na sezónu zůstanou, myslí si Todt

V příštím roce budou moci jezdci využít jen tři motory na celou sezónu čítající 21 závodů. Navíc u MGU-K, řídicí elektroniky a baterie klesne povolený počet kusů jen na dvě. Podle Jeana Todta není šance, že se to změní.
Tři motory na sezónu zůstanou, myslí si Todt

Některé týmy chtěly počet komponent navýšit. Nejhlasitějším kritikem snížení počtu povolených komponent je Christian Horner. 

Když ale došlo na hlasování, Ferrari bylo proti a zatím to nevypadá, že se něco změní.

„Bylo rozhodnuto,“ řekl Todt, kterého cituje Motorsport.com. „Někteří lidé stále přemýšlejí, proč nemáme jeden motor pro celý šampionát. Není to něco nového, bylo to rozhodnuto před rokem 2018.“

Tři motory na rok? Tohle je konec F1, říká Boullier

Tři motory na rok? Tohle je konec F1, říká Boullier

Todt připomenul, že pro změnu a návrat ke čtyřem motorům by musela být 100 procentní shoda.

„A nemáme 100 procentní shodu, takže jsme na třech motorech.“

Podle Todta F1 neměla jinou možnost, než omezit počet motorů, protože náklady se dostaly mimo kontrolu a menší týmy měly s cenami motorů problémy.

„Pokud nic neuděláte, bude koupě motorů dražší. Pokud jde o FIA, není problém říct, že nebudeme mít omezené množství motorů, ale pro zákazníky to problém bude.“

Christian Horner zůstává z celé situace stále nešťastný. „Myslím, že v příštím roce bude spousta penalizací. Neměli bychom mít šampionát, který bude rozhodnutý penalizacemi. Tři motory na 21 závodů... to je opravdu tvrdý oříšek.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (28) Další článek: Haas mladíky Ferrari nechce a to ani v trénincích
10:36 | FIA v Rakousku přidá třetí DRS a to mezi 1. a 3. zatáčkou. Všechny tři DRS zóny budou mít samostatný detekční bod.
18:51 | Podle Nikoho Laudy měl dostat Vettel větší trest než jen 5 sekund.
23. června | Ferrari nakonec večerku neporušilo. Na okruhu byl po večerce zaměstnanec Jezdecké akademie, který se stará o junior… odkaz
23. června | Eric Boullier po kvalifikaci nepřišel na plánovaný briefing s novináři. Oficiálně kvůli schůzce s inženýry.
23. června | U Ferrari a Haasu se pracovalo i po povinné večerce. Týmy mohou dvakrát ročně tuto večerku porušit.

GP Rakouska 2018

Pátek 29. června 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 30. června 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. července 2018
Závod 15.10