V letošní sezóně si musí jezdci vystačit se třemi motory i dalšími komponenty. U některých komponent se dokonce počet snižuje na dvě.
Nová pravidla jsou velkou výzvou zejména pro Hondu a Renault, které na tom nebyly vloni se spolehlivostí dvakrát dobře.
Renault připouští, že se může rozhodnout změnit strategii. Už od začátku sezony by věděl, že nasadí v průběhu sezóny čtyři nebo více motorů. Podle toho by také nastavil svůj plán nasazování motorů. V jednom závodě by sice dostal jezdec penalizaci, ale celkově by mohl svůj motor využívat více naplno.
„Nechci o tom v této fázi příliš mluvit, protože je ještě brzy,“ řekl Abiteboul pro Motorsport.com.
„Věděli jsme, že tato pravidla přichází, věděli jsme, co musíme udělat. Jsme stále trochu otevření, pokud jde o to, jak chceme tuto sezónu pokrýt.“
„Nepředpokládáme, že bychom chtěli snížit výkonnostní potenciál motoru kvůli spolehlivosti a ujeté vzdálenosti.“
Podle Abiteboula bude Renault na plánech pracovat mezi testy a Austrálií.
„Cílem tohoto roku je začít sezónu spolehlivě a to nám umožní využít plný potenciál motoru, což jsme vloni nedokázali. Z toho vyplývá, že z pohledu konkurenceschopnosti, z pohledu výkonnosti by měl motor fungovat lépe.“
„Bude to srovnatelné s koncem loňského roku, kdy jsme využili jeho maximální potenciál, což se mnohokrát nepodařilo – s výjimkou Abú Dhabí.“
„Spolehlivost otevírá více možností, pokud jde o výkonnost. Nemůžete oddělit výkon a spolehlivost. Vzájemně spolu souvisí. Když pracujete na spolehlivosti, pracujete také na výkonu.“
Foto: Getty Images / Patrik Lundin