Tři motory na rok? Není to nová věda, říká Cowell

Tři motory na rok? Není to nová věda, říká Cowell

Jezdci a týmy si budou muset letos vystačit jen se třemi motory. Pokud nasadí čtvrté kusy, dostanou penalizace. Šéf motorářů Mercedesu Andy Cowell si nemyslí, že je to až tak velký problém.

„Přechod na tři motory znamená, že s jednou pohonnou jednotkou musíte odjet sedm závodů místo pěti,“ řekl Cowell pro Motorsport.com. 

„To je přiměřený krok vpřed. Za posledních 10 let každý inženýr postupně zvyšoval životnost všeho, na čem pracoval. Není to nová věda, jen jiné číslo.“

„Měli jsme povolené kvalifikační motory, ale pak jsme si řekli, že je směšné mít kvalifikační motor a pak nasadit závodní motor. Rozhodli jsme se, že budeme mít po celý víkend stejnou specifikaci motoru.“ 

„To byl okamžik, kdy jsme museli vyvážit kvalifikační výkonnost a závodní životnost.“

„Pak jsme si říkali, že musí vydržet dva závodní víkendy, pak že by to mělo být osm motorů na jezdce, pak pět motorů, protože KERS byl zcela bez omezení. Vše je to kvůli nákladům.“ 

„Elektrické komponenty, pokud se nejedná o díly namáhané vysokou teplotou, budou mít životnost tak dlouhou, jakou umožní robustnost mechanického návrhu jejich podpory. Pokud se vám podaří zvládnout vibrační uchycení, pak tyto komponenty vydrží dlouho.“ 

Cowell si nemyslí, že by nutnost zvýšení spolehlivosti vedla ke snížení výkonu motoru.

„V některých oblastech je to rovnováha mezi výkonem a životností, v jiných mezi výkonem a hmotností.“

Povolené počty komponent v roce 2018:

  • Motor, turbo, MGU-H: tři kusy
  • MGU-K, elektronika, řídicí jednotka: dva kusy

Foto: Getty Images / Cliven Mason

Doporučujeme

Články odjinud