Tři motory na rok? Není to nová věda, říká Cowell

Jezdci a týmy si budou muset letos vystačit jen se třemi motory. Pokud nasadí čtvrté kusy, dostanou penalizace. Šéf motorářů Mercedesu Andy Cowell si nemyslí, že je to až tak velký problém.
Tři motory na rok? Není to nová věda, říká Cowell

„Přechod na tři motory znamená, že s jednou pohonnou jednotkou musíte odjet sedm závodů místo pěti,“ řekl Cowell pro Motorsport.com. 

„To je přiměřený krok vpřed. Za posledních 10 let každý inženýr postupně zvyšoval životnost všeho, na čem pracoval. Není to nová věda, jen jiné číslo.“

Náš motor bude téměř nový, zní z Mercedesu

Náš motor bude téměř nový, zní z Mercedesu

„Měli jsme povolené kvalifikační motory, ale pak jsme si řekli, že je směšné mít kvalifikační motor a pak nasadit závodní motor. Rozhodli jsme se, že budeme mít po celý víkend stejnou specifikaci motoru.“ 

„To byl okamžik, kdy jsme museli vyvážit kvalifikační výkonnost a závodní životnost.“

„Pak jsme si říkali, že musí vydržet dva závodní víkendy, pak že by to mělo být osm motorů na jezdce, pak pět motorů, protože KERS byl zcela bez omezení. Vše je to kvůli nákladům.“ 

„Elektrické komponenty, pokud se nejedná o díly namáhané vysokou teplotou, budou mít životnost tak dlouhou, jakou umožní robustnost mechanického návrhu jejich podpory. Pokud se vám podaří zvládnout vibrační uchycení, pak tyto komponenty vydrží dlouho.“ 

Cowell si nemyslí, že by nutnost zvýšení spolehlivosti vedla ke snížení výkonu motoru.

„V některých oblastech je to rovnováha mezi výkonem a životností, v jiných mezi výkonem a hmotností.“

Povolené počty komponent v roce 2018:

  • Motor, turbo, MGU-H: tři kusy
  • MGU-K, elektronika, řídicí jednotka: dva kusy

Foto: Getty Images / Cliven Mason

Další článek: Týmy Force India a Sauber stáhly stížnost na F1 u Evropské komise

14:06 | Po francouzských bagetách ve druhé zatáčce se dnes v Le Castellet servírují také traťové limity. V posledním tréninku bylo smazáno 10 časů.
11:11 | Týmy nejsou vůbec spokojené s bagetovými obrubníky ve druhé zatáčce. Pokud přes ně jezdec přejde, hrozí poškození vozu, což se stalo Bottasovi a Verstappenovi. Masi je však neoblomný a obrubníky zůstávají.
9:58 | McLaren v noci na dnešek porušil večerku. Týmy to mohou udělat dvakrát za sezónu. V tomto případě šlo o první porušení v této sezóně.
14:42 | F3: Pole position získal Frederik Vesti. Staněk 17.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink Bottas (1:33.448)
2. trénink Verstappen (1:32.872)
Sobota 19. června 2021
3. trénink Verstappen (1:31.300)
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00