Tři motory na rok? Není to nová věda, říká Cowell

Jezdci a týmy si budou muset letos vystačit jen se třemi motory. Pokud nasadí čtvrté kusy, dostanou penalizace. Šéf motorářů Mercedesu Andy Cowell si nemyslí, že je to až tak velký problém.
Tři motory na rok? Není to nová věda, říká Cowell

„Přechod na tři motory znamená, že s jednou pohonnou jednotkou musíte odjet sedm závodů místo pěti,“ řekl Cowell pro Motorsport.com. 

„To je přiměřený krok vpřed. Za posledních 10 let každý inženýr postupně zvyšoval životnost všeho, na čem pracoval. Není to nová věda, jen jiné číslo.“

Náš motor bude téměř nový, zní z Mercedesu

Náš motor bude téměř nový, zní z Mercedesu

„Měli jsme povolené kvalifikační motory, ale pak jsme si řekli, že je směšné mít kvalifikační motor a pak nasadit závodní motor. Rozhodli jsme se, že budeme mít po celý víkend stejnou specifikaci motoru.“ 

„To byl okamžik, kdy jsme museli vyvážit kvalifikační výkonnost a závodní životnost.“

„Pak jsme si říkali, že musí vydržet dva závodní víkendy, pak že by to mělo být osm motorů na jezdce, pak pět motorů, protože KERS byl zcela bez omezení. Vše je to kvůli nákladům.“ 

„Elektrické komponenty, pokud se nejedná o díly namáhané vysokou teplotou, budou mít životnost tak dlouhou, jakou umožní robustnost mechanického návrhu jejich podpory. Pokud se vám podaří zvládnout vibrační uchycení, pak tyto komponenty vydrží dlouho.“ 

Cowell si nemyslí, že by nutnost zvýšení spolehlivosti vedla ke snížení výkonu motoru.

„V některých oblastech je to rovnováha mezi výkonem a životností, v jiných mezi výkonem a hmotností.“

Povolené počty komponent v roce 2018:

  • Motor, turbo, MGU-H: tři kusy
  • MGU-K, elektronika, řídicí jednotka: dva kusy

Foto: Getty Images / Cliven Mason

Diskuze (24) Další článek: Týmy Force India a Sauber stáhly stížnost na F1 u Evropské komise
25. května | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
25. května | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10