Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

Pohonná jednotka se skládá ze šesti částí: spalovací motor, MGU-H, MGU-K, turbo, baterie a řídicí elektronika. Jezdec má k dispozici čtyři kusy každé komponenty. Jakmile nasadí první pátou komponentu, dostane penalizaci 10 míst. Další pátá komponenta ho odsune o dalších 5 míst. S první šestou komponentou se vše opakuje.

V souvislosti s obřími penalizacemi se na sociálních sítích objevují nejrůznější vtipy o tom, z jaké zatáčky jezdec odstartuje. Ve skutečnosti může jezdec samozřejmě klesnout maximálně na 20. startovní místo.

Přesto se ale zkusme na penalizace Hondy podívat trochu podrobněji. GPUpdate.net nedávno spočítali, že během své kariéry u McLarenu dostal Alonso penalizace v celkové výši 330 míst. Do tohoto počtu se počítají pouze penalizace za překročení limitního počtu komponent pohonné jednotky a ne například výměna převodovky apod.

V roce 2015 dostal Alonso penalizace celkem 155 míst. Vloni to bylo 105 míst. Do konce loňské sezóny bylo možné si nakupit pohonné jednotky dopředu. Alonso tak dostal 60 míst v Belgii a 45 v Malajsii.

Odsun o 330 míst je hodně. Pokud by Alonso vyhrál každou kvalifikaci a byl vždy odsunut na konec startovního roštu, vypotřeboval by penalizace za 19 Grand Prix!

Vzdálenost startovních pozic je 8 metrů. Alonso tak byl s trochou nadsázky odsunut o 2,64 km. 

Foto: McLaren 

Doporučujeme

Články odjinud