Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Pohonná jednotka se skládá ze šesti částí: spalovací motor, MGU-H, MGU-K, turbo, baterie a řídicí elektronika. Jezdec má k dispozici čtyři kusy každé komponenty. Jakmile nasadí první pátou komponentu, dostane penalizaci 10 míst. Další pátá komponenta ho odsune o dalších 5 míst. S první šestou komponentou se vše opakuje.

Jsme teď tam, kde jsme měli být už v testech, říká Honda

Jsme teď tam, kde jsme měli být už v testech, říká Honda

V souvislosti s obřími penalizacemi se na sociálních sítích objevují nejrůznější vtipy o tom, z jaké zatáčky jezdec odstartuje. Ve skutečnosti může jezdec samozřejmě klesnout maximálně na 20. startovní místo.

Přesto se ale zkusme na penalizace Hondy podívat trochu podrobněji. GPUpdate.net nedávno spočítali, že během své kariéry u McLarenu dostal Alonso penalizace v celkové výši 330 míst. Do tohoto počtu se počítají pouze penalizace za překročení limitního počtu komponent pohonné jednotky a ne například výměna převodovky apod.

Podle Alonsa byla první polovina sezóny fantastická

Podle Alonsa byla první polovina sezóny fantastická

V roce 2015 dostal Alonso penalizace celkem 155 míst. Vloni to bylo 105 míst. Do konce loňské sezóny bylo možné si nakupit pohonné jednotky dopředu. Alonso tak dostal 60 míst v Belgii a 45 v Malajsii.

Odsun o 330 míst je hodně. Pokud by Alonso vyhrál každou kvalifikaci a byl vždy odsunut na konec startovního roštu, vypotřeboval by penalizace za 19 Grand Prix!

Vzdálenost startovních pozic je 8 metrů. Alonso tak byl s trochou nadsázky odsunut o 2,64 km. 

Foto: McLaren 

Další článek: Renault musel kvůli podlaze přibrzdit další vývoj

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
20. dubna | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen