Třetí den posledních testů v Barceloně

Předposlední den posledních letošních zimních testů si nejlépe vedl Sergio Pérez ze Sauberu, následovali Jenson Button a Daniel Ricciardo.
Třetí den posledních testů v Barceloně

Shrnutí

Největším sobotním trhákem byl samozřejmě nově přepracovaný vůz Red Bullu, na nějž fotografové vyčkávali už od brzkých ranních hodin. I když se stáj opravdu snažila svůj poklad uchránit od zvědavých pohledů konkurence, brzy se jeho fotky roznesly po všech světových médiích. Více o novém red bullu píšeme zde.

Během dne průběh testů jen jednou narušily červené vlajky, a to, když Sennův williams zastavil v zatáčce číslo 10. Odpoledne se nad okruhem objevily přeháňky, což všem lehce zkomplikovalo plány.

Týmy ze středu pole se nejdříve soustředily na nácvik pitstopů a rychlých kol simulujících kvalifikaci, odpoledne pak většina z nich zkoušela delší, tedy závodní jízdy.

Technické problémy dnes zasáhly hlavně McLaren a Lotus. Jenson Button proseděl většinu dopoledne v boxech kvůli problémům s hydraulikou a odpoledne se mu tuto ztrátu už nepodařilo dohnat. Na své konto si tak alespoň připsal druhý nejrychlejší čas.

Lotus Kimmiho Räikkönena ráno zase vykazoval zvláštní chování při řízení, takže mechanici museli vyměnit řídící sloupek.

Ráno se sice hodně mluvilo o velkém balíku úprav wokingského monopostu, ten se však konal jen částečně. Mechanici na autě změnili část zadní podlahy a typický splitter ve tvaru T pod nosem za předním křídlem vyměnili za vertikální tvarované deflektory po stranách vozu. Jejich cílem je zrychlit proudění pod nosem. Další úpravy je McLaren rozhodnut nasadit zítra, dnes kvůli ztracenému dopoledni více nestihl.

Nejvíce kol si dnes na svůj účet připsal Daniel Ricciardo z Toro Rosso, a to 131. Nejrychlejšími pak byli Sergio Pérez s časem 1:22,094 (super měkká směs), Jenson Button s časem 1:22,103 (měkká směs) a Daniel Ricciardo s časem 1:22,155 (super měkká směs).

Testy - Barcelona, 3. 3. 2012

P Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1  Pérez Sauber  1:22,094   114
2  Button McLaren  1:22,103  0,009 44
3  Ricciardo Toro Rosso  1:22,155 0,061 131
4  Massa Ferrari  1:22,413   0,319 122
5  Di Resta Force India  1:22,446  0,352 108
6  Senna Williams  1:22,480   0,386 111
7  Kovalainen Caterham  1:22,630   0,536 64
8  Webber Red Bull  1:22,662   0,568 70
9  Rosberg Mercedes  1:22,932   0,838 129
10  Räikkönen Lotus  1:25,379   3,285 43

17:00 - konec 

Krátce po třetí hodině odpolední si jedno velmi rychlé kolo na své konto připsal Jenson Button z McLarenu, který na měkkých pneumatikách dosáhl času 1:22,103. Jeho kolo bylo o pouhých devět tisícin sekundy pomalejší než Pérezovo (ten ho však zajel na super měkké směsi).

Pytel se odpoledne roztrhl s jízdami na neoznačených pneumatikách, které hezky zmátly konkurenci. Kromě Webbera je využili ještě Ricciardo, Kovalainen nebo Senna. Většina jezdců se pak soustředila na simulaci závodní rychlosti.

Před šestnáctou hodinou se nad okruhem začala rychle stahovat mračna, teplota klesla a na trať se pomalu snášely kapky deště. To samozřejmě narušilo plány všem týmům, i když na druhou stranu to byla první příležitost vyzkoušet si mokré podmínky s novým vozem

15:00

Kolem poledne se týmy ze středu pole začaly soustředit hlavně na kvalifikační simulace, většina z nich proto jezdila na super měkké nebo měkké směsi pneumatik. Nejlepších časů dosáhli Pérez (1:22,094) a Ricciardo (1:22,155). Odpoledne naopak chtějí tyto stáje využít k testování závodního režimu.

Na rychlá kola se snažil soustředit i jediný účastník ze skupiny novějších týmů, Caterham. Na super měkké směsi dokázal Kovalainen zajíždět působivě rychlá kola. Jeho časy byly chvílemi jen o dvě desetiny sekundy pomalejší než časy soupeřů.

Teprve kolem půl jedné se na trať vrátil Räikkönen s již opraveným lotusem. Na střední směsi však zajížděl časy, se kterými zůstává na posledním místě.

Své karty stále ještě neodhalily top týmy, které sice původně plánovaly trénovat kvalifikační nastavení, ale teď se na trati příliš neprojevují.

McLaren zajel dopoledne jen 17 měřených kol, na trati se pak objevil až těsně před půl druhou. Mechanici totiž v boxech museli vyřešit problémy s hydraulikou. Včera měl mezi jednotlivými jízdami velké rozestupy i Lewis Hamilton, který pak ve svém prohlášení vysvětlil, že tým neměl žádné potíže s autem, ale spíše je zdržovalo pomalé přidávání nových dílů.

Red Bull se snaží zatajovat svou formu, jak jen to jde. Po návratu do boxů mechanici okamžitě zakrývají svůj vůz, teď navíc Webber jezdí na neoznačených pneumatikách, takže nikdo ze soupeřů netuší, co právě tým zkouší.

Teplota na katalánském okruhu se začíná snižovat, objevily se dokonce i drobné náznaky deště.

P Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1  Pérez Sauber  1:22,094   71
2  Ricciardo Toro Rosso  1:22,155 0,061 74
3  Massa Ferrari  1:22,413  0,319 57
4  Di Resta Force India  1:22,446 0,352 78
5  Senna Williams  1:22,480 0,386 68
6  Button McLaren  1:22,578  0,484 31
7  Kovalainen Caterham  1:22,630   0,536 44
8  Webber Red Bull  1:22,662 0,568 57
9  Rosberg Mercedes  1:22,932 0,838 88
10  Räikkönen Lotus  1:25,379 3,285 26

12:00

Krátce po desáté hodině na trať vyjeli i Jenson Button s mclarenem, Paul di Resta s force indií (ta se ráno soustředila hlavně na nácvik pitstopů) a poté i Heikki Kovalainen s caterhamem.

Během zaváděcího kola si Kimi Räikkönen povšiml, že na jeho monopostu není zcela v pořádku řízení, takže se musel vrátit zpět do boxů, kde se Lotus snaží celý problém vyřešit. Zdržení to ale bude značné, neboť za celé dopoledne tým zajel jen sedm měřených kol.

Jedna z delších jízd Nica Rosberga na měkkých pneumatikách přinesla důkaz velmi rychlého poklesu výkonnosti této směsi. Během pouhých sedmi kol začaly Rosbergovy časy prudce klesat: 1:24,3; 1:25,0; 1:25,3; 1:25,5; 1:26,0; 1:26,7; 1:27,0.

Po včerejším zdržení kvůli výměně motoru se dnes snaží Toro Rosso dohnat svou ztrátu. Co nejvíce kol se chystá najezdit i Sauber, který musel v pátek odmontovat celou převodovku, aby mohl vyspravit malou trhlinu v hydraulickém systému. Vše jim zatím hraje do karet, neboť testování dosud nebylo jedinkrát přerušeno červenou vlajkou.

První místo si stále drží Felipe Massa z Ferrari, který svůj čas na měkkých pneumatikách vylepšil na 1:22,413. V těsném závěsu za ním se drží Bruno Senna z Williamsu, jenž na super měkkých pneumatikách zajel jen o 0,067 sekundy horší čas. 

P Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1  Massa Ferrari  1:22,413   30
2  Senna Williams  1:22,480  0,067 33
3  Ricciardo Toro Rosso  1:22,768   0,355 40
4  Di Resta Force India  1:22,805 0,392 38
5  Rosberg Mercedes  1:23,040   0,627 40
6  Webber Red Bull  1:23,347 0,934 29
7  Button McLaren  1:23,409   0,996 17
8  Kovalainen Caterham  1:23,779   1,366 38
9  Pérez Sauber  1:25,270   2,857 33
10  Räikkönen Lotus  1:28,365  5,952 7

 10:00

Sobotní ráno se v Barceloně neslo ve znamení jasné oblohy, takže k radosti všech týmů nedošlo k žádnému zdržení jako v pátek. Předpověď počasí navíc hlásí slunečný den s teplotami nad 15°C.

Ještě před začátkem dnešních testů se obrovská pozornost novinářů soustředila na garáž Red Bullu, který dnes vyrukoval se zcela novým šasi. Během zaváděcího kola byla dokonce část zadního křídla nového red bullu zahalena. Po odkrytí byly na první pohled patrné velké úpravy v oblasti výfukového potrubí, předního i zadního křídla.

Tento vůz si připsal i první dnešní měřené kolo, které na střední směsi zajel Mark Webber. O nejrychlejší čas ho ale v zápětí připravil krajan Ricciardo (rovněž na střední směsi). Na čele tabulky se ale během chvilky objevili ještě Ricciardo a Senna. Jako poslední se tam uhnízdilo Massovo ferrari (na měkkých) s časem 1:23,149.

P Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1  Massa Ferrari  1:23,149   8
2  Webber Red Bull  1:23,577  0,428 14
3  Senna Williams  1:24,058 0,909 13
4  Rosberg Mercedes  1:25,144 1,995 10
5  Ricciardo Toro Rosso  1:25,164 2,015 14
6  Pérez Sauber  1:25,950  2,801 14
Další článek: Letošní vůz bude podle Hamiltona konkurenceschopný již od začátku

19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz
17. listopadu | Williams nasadí do testu po Abú Dhabí Nissanyho a Aitkena. Nissany se také zúčastní prvního tréninku na GP Abú Dhabí.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10